piątek, 18 maja 2012

Majonez z wędzonego Tofu


Jak to zwykle bywa jak już zaczynam eksperymenty z jakimś produktem czy przyprawą to ,, do bólu". Tak też jest z Tofu. Kiedyś słyszałam o tym , że weganie robią majonez ( a w zasadzie sos  ) do różnych sałatek z tofu. Jakoś nie bardzo to do mnie przemawiało. Ale jak już miałam Tofu w lodówce to grzechem było by nie spróbować. Tym bardziej , że wśród znajomych Rodziny jest kilkoro wegan.

Czas :5 minut
Składniki:
1/3 kostki wędzonego tofu ( ok. 7 dag )
1/3-1/2 szklanki oleju z pestek winogron
musztarda ( ja użyłam sarebską )
szczypta cukru ( można dać trzcinowy )
szczypta soli ( dałam morską )
biały pieprz mielony do smaku
Zrobienie tego ,,majonezu"- sosu jest bardzo proste .


Kruszymy Tofu i wrzucamy do malaksera .Dodajemy kilka łyżek olju i ucieramy na pastę. 
A potem dolewamy olej po kilka łyżek sprawdzając kiedy osiągniemy pożądana gęstość ( zależy do czego chcemy go użyć - czy do polania sałaty wtedy bardziej płynny , czy do sałatki wtedy gęściejszy ). 
Przelewamy z malaksera do miseczki i doprawiamy do smaku musztardą , cukrem, solą i białym pieprzem. 





Nie mam pojęcia jak to wygląda jeśli o przechowywanie - ile może stać ale ponieważ robi sie błyskawicznie to nie widzę przeszkód by robić go w miarę potrzeby.
Użyłam go do polania konserwowego groszku ( udekorowałam czerwoną papryką ) .Resztę dodam do sałatki na kolację ( pewnie będzie to totalny misz-masz tzn. kapusta pekińska, pomidor, ogórek, papryki, Feta, rzodkiewka , szczypior ).
* ma bardzo ciekawy smak przez ten wędzony posmak. Mam zamiar sprawdzić kiedyś taki sos z normalnego tofu z chrzanem , miodem i innymi dodatkami .

Brak komentarzy: