czwartek, 20 marca 2014

Ogórkowa z kaszą pęczak


Od chwili kiedy karo66 ( znajoma z portalu Garnek.pl) dała mi przepis na kapuśniak z kaszą ( Zelowski ) ,, chodziła  „ za mną chęć wypróbowania tego pomysłu w innych zupach. Do tej pory z kaszy gotowałam w zasadzie tylko krupnik .Do innych zup kasz nie dodawałam .Ponieważ Kapuśniak Zelowski bardzo nam posmakował postanowiłam spróbować zrobić w ten sposób ogórkową i nie myliłam się – jest pyszna .

A dziś wróciłam do niej poprawiając przy okazji zdjęcia.




Czas : 1 godzina

Składniki :

4 średnie kiszone ogórki
ćwiartka  ( udko) kurczaka
2 duże marchewki
½ pietruszki
1/8 selera
¼ pora
1 cebula
1 liść laurowy
2 ziela angielskie
6-8 ziaren czarnego pieprzu
1 goździk
1 suszony grzybek
pieprz grubomielony
3 łyżki kaszy pęczak ( płaskie )
maggi w płynie
2 łyżki pokrojonego koperku
3,5 szklanki wody

½ szklanki słodkiej śmietanki - opcjonalnie


Obrać , umyć i osuszyć warzywa. Zrumienić na suchej patelni.


Kaszę dobrze wypłukać w zimnej wodzie ( zmieniając ją kilka razy ) .


Do garnka włożyć mięso, warzywa, kaszę , ziele angielskie, liść laurowy, goździk, grzybek.
Wlać wodę, dodać łyżkę maggi i gotować 45 minut .



Obrać ogórki ze skóry ( jeśli jest gruba - jeśli nie można zostawić ).

Utrzeć ogórki na tarce jarzynowej ( duże oczka ) .


Wyjąć z wywaru mięso i warzywa .


Marchewkę ( 1 sztukę ) pokroić na plasterki i włożyć do garnka .
Dodać ogórki i koper .Zagotować. Doprawić do smaku.



Podawać ze śmietanką lub bez zależy jak kto lubi.
Ja tym razem ugotowane mięso podałam jako dodatek do zupy posypane grubo zmielonym pieprzem kolorowym ( z pieczywem i musztardą z całymi ziarnami gorczycy.)

* Mięso można podać w sosie jako II Danie lub zrobić z niego farsz np. do pierogów.


** Warzywa z zupy można użyć na sałatkę, farsz warzywny do pierogów lub krokietów , sosy warzywne itp.

A to stare zdjęcie zupy ze śmietanką.


Brak komentarzy: