poniedziałek, 18 lipca 2011

Barszcz ukraiński wg Buni



Klasyczne danie jednogarnkowe .Tak jak to zwykle bywa z takimi daniami w każdej rodzinie gotuje się jakąś wariację dania. Ja robię to tak .



Czas : 1,5 godziny

Składniki :

35 dag wołowiny rosołowej ( czasem robię też na wieprzowinie lub kurczaku )
2 średnie buraki ( najlepiej podłużne )
2 marchewki
1 pietruszka
1/8 selera
½ pora
1 cebula
½ długiego ogórka
kawałek włoskiej kapusty ( po pokrojeniu objętość 1 szklanki )
3 ziemniaki – średniej wielkości
1 mała puszka fasoli białej  w sosie własnym
2 liście laurowe
4 ziela angielskie
Vegeta ( Jarzynka , bulion Knorra lub inna przyprawa do zup )
½ szklanki słodkiej śmietanki
przecier pomidorowy
sok z cytryny
pieprz mielony
1 litr wody
2 łyżki pokrojonej natki pietruszki
2 łyżki pokrojonego koperku

Buraki i warzywa obrać , umyć i pokroić w paseczki, ziemniaki w kostkę , ogórek i por  w pół plasterki, cebulę w piórka .Włożyć do garnka razem z mięsem .Dodać ziele angielskie, liście laurowe . Zalać wodą .Doprowadzić do zagotowania .Zmniejszyć gaz i gotować pod przykryciem 1 godzinę .Wyjąć mięso , usunąć kości , podzielić na kawałki i dodać do zupy . Fasolę odsączyć z zalewy i dodać do zupy razem z koperkiem . Zagotować. Doprawić zupę przyprawą do zup, pieprzem mielonym , przecierem pomidorowym , sokiem z cytryny . Wlać śmietankę .Podawać posypany natką pietruszki .

Można też wykorzystywać gotować mieszankę ( mrożonkę ) ,, Barszcz ukraiński " uzupełniając tylko składniki których w niej nie ma .
Dziś ugotowałam na wywarze z gotowania golonek ( kilka dni temu gotowałam - wywar ostudziłam i zamroziłam , a dziś zużyłam ).
Ślimaczek na zdjęciu jak zwykle przy daniach które ,, same się robią " czyli ,, leniwe gotowanie ".


Brak komentarzy: