czwartek, 28 lipca 2011

Sznycle aromatyzowane ziołami

Drobiowe sznycelki aromatyzowane ziołami .





Czas : 40 minut
Składniki :
3 pojedyncze piersi z kurczaka
3 jajka
3 łyżki mleka
sól
pieprz mielony
1 łyżeczka Sos chili z limonką i kolendrą Tao-Tao
kilka listków mięty
kilka listków melisy
mąka
bułka tarta
olej  słonecznikowy do smażenia
1 łyżka masła
1/2 szklanki wody
1/2 łyżeczki maggi
Piersi kurczaka pokroić na kawałki ( ja oddzielam tzw. polędwiczkę i potem kroje na 3 części ) .Rozklepać ( wkładam w woreczek foliowy ) tłuczkiem do mięsa na małe sznycelki . Posolić i posypać pieprzem. Posiekać drobno melisę i miętę , a potem rozetrzeć zioła na miazgę - zmieszać z odrobiną oleju i sosem chili  .Posmarować sznycelki z wierzchu ( po odrobinie ). Zostawić na 15 minut. Zmieszać bułkę tartą w proporcji  z mąką w proporcji 1,5 szklanki bułki na 1/2 szklanki mąki ( ja zawsze robię więcej takiej mieszanki i jak potrzebuje to używam tyle ile mi trzeba ).Jajka roztrzepać z mlekiem .Panierować sznycelki w mieszance bułki z mąką , jajku i znów bułce z mąką .
Na patelni rozgrzać olej i usmażyć sznycelki na rumiano z obu stron .
W płaskim garnku lub głębokiej patelni zagotować wodę z masłem i maggi .Przekładać tam sznycelki . Przykryć i dusić na bardzo małym gazie kilka minut . Sznycelki prawie wciągną wodę w siebie - będą miękkie i delikatne .

Porcja jest duża ( wyszło 12 sznycelków ) ale robiłam na 6 osób

Brak komentarzy: