środa, 31 sierpnia 2011

Mocno czosnkowa galaretka z kurczaka


Wersję z czosnkiem robię na wyraźną sugestię Mamy i musze przyznać , że jest doskonała .


Czas : 1 godzina + ok. 5 godzin aż zastygnie galareta

Składniki
2 ćwiartki z kurczaka                
włoszczyzna bez kapusty
1 kostka bulionu drobiowego                
 Maggi w płynie
4 łyżeczki żelatyny w proszku
3 szklanki wody
2 ząbki czosnku roztarte z sola lub czosnek granulowany do smaku
pieprz mielony

Ugotować  wywar z kurczaka , warzyw  i kostki bulionowej .


Wyjąć mięso i warzywa. 



Przecedzić . Odmierzyć 1/2 litra rosołu ( tyle powinno zostać z gotowania - jak by się wygotowało więcej to dolać wrzątku ) , doprawić maggi , pieprzem mielonym , czosnkiem  ( dałam ok 2 płaskich łyżeczek ). 


W ¼ szklanki zimnej wody namoczyć żelatynę , a potem rozpuścić ją w gorącym rosole . Kurczaka obrać . Mięso drobno pokroić . Do filiżanek ( miseczek , pojemniczków ) układać na dno mięso . Zalać rosołem z żelatyną . Zostawić do ostygnięcia i następnie wstawić do lodówki by zakrzepły.




Podawać do nich sok z cytryny lub ocet zależnie od upodobań .



Tu jest najprostsza wersja co dzienna bez natki pietruszki , dekoracji z marchewki, groszku , jajka itp. - co nie wyklucza ich dodania .Po prostu warzywa użyłam na prostą sałatkę , zieleniny świeżej w domu nie było akurat a o mrożonej natce zapomniałam .
Galareta smaczna w swej prostocie . Jak dla mnie nawet nie potrzeba do niej octu czy soku z cytryny - ale to już jak kto lubi .

A i jeszcze jedno- dałam czosnek granulowany bo robiłam na szybkiego  - jak jest świeży to oczywiście lepiej takiego dodać .


Brak komentarzy: