środa, 28 września 2011

Barszcz biały na białej kiełbasie -najprostszy


Jedna z tradycyjnych polskich zup.


                          
Czas : 40 minut

Składniki : 2 średnie białe kiełbaski
                    2 jajka ugotowane na twardo
                    1 marchewka
                    4 ziemniaki
                     1 biały barszcz w proszku ( taki na 1 litr wody )
                    1 szklanka słodkiej śmietanki
                    2 łyżki majeranku ( najlepiej takiego świeżo otartego )
                    4 szklanki wody

Kiełbaski powiązać w 2 cm kawałki i zalać 3 szklankami wody. Obrać ziemniaki i marchewkę .Ziemniaki pokroić w kostkę , marchew w plasterki i włożyć do garnka. Zagotować .Zmniejszyć płomień gazu i gotować  20 minut . Barszcz biały rozrobić w 1 szklance zimnej wody i wlać do wywar, wsypać majeranek . Gotować 10 minut. Zaprawić śmietanką .
Podawać wkładając do talerza ( miseczki ) ćwiartki jaj na twardo i kiełbaski. Po wierzchu posypać delikatnie majerankiem.

Wyjaśniam ,że jeżeli ktoś woli może gotować z własnego zakwasu .Ja po prostu nie lubię takiego robionego w domu ( próbowałam sama robić , próbowałam u różnych osób – wszystkim smakowało , a mnie zapach zakwasu odrzuca – nawet do pieczenia chleba nie mogę sobie zakwasu w domu zrobić ). Trudno- muszę robić z tego z proszku.
Co ciekawe wielu z moich znajomych też tak ma . W związku z tym nie mam jakichś specjalnych wyrzutów sumienia . Próbowałam – a teraz robię tak jak mi smakuje  i już .

Brak komentarzy: