wtorek, 3 kwietnia 2012

Szpinak na skwareczkach


Dobrze by było gdyby był świeży , ale prawda jest taka , że nie zawsze uda mi sie taki kupić i korzystam z mrożonego . Najchętniej mrożone liście .Spróbowałam kiedyś szpinaku robionego w wersji angielskiej to znaczy z bekonem i jajkiem sadzonym . Spodobało mi się . Jest zupełnie inny niż ten smażony na maśle ze śmietanką czy czosnkowy . Polecam .







Czas :30 minut
Składniki :
25 dag mrożonego szpinaku w liściach
10 dag wędzonki ( bekon , boczek wędzony - ja użyłam wędzonki bamberskiej )
1 łyżka masła
2 jajka
sól
pieprz grubo mielony
Wędzonkę pokroić w paseczki i wytopić na rumiane skwarki na patelni .Zdjęć skwarki pozostawiając tłuszcz .
Włożyć zamrożony szpinak i ogrzewać aż się odmrozi. Posolić i posypać pieprzem do smaku .


 Dołożyć skwarki . Rozsunąć szpinak tak by było 2 miejsca na wbicie jajek. Na wole miejsce włożyć po pół łyżki masła i poczekać aż się rozgrzeje . Wbić jajka . Smażyć aż białko jajek sie zetnie a żółtka będą pół płynne .


Podawać z ziemniakami puree .
* Jeśli mamy świeży szpinak to wrzucamy go umyty i osuszony ( bez ogonków ) na wytopiony tłuszcz i chwilę smażymy .

Brak komentarzy: