sobota, 5 maja 2012

Sztukamięs wieprzowy wg Buni


Nie zawsze lubiłam sztukamięs . Potem jakoś polubiłam. Potem zachwyciłam się tą potrawą . Gotowana wołowy sztukamięs często gościł na naszym stole . Aż kiedyś odkryłam smak identycznie robiony sztukamięs  z wieprzowiny. I to było to. Zdecydowanie wolę taką gotowaną chudziutką szyneczkę .


 Czas : 1,5 godziny
Składniki :
1 kg chudego mięsa od szynki wieprzowej
3 duże marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
1/2 pora
1 cebula
2 goździki
2 liście laurowe
2 ziela angielskie
przyprawa do zup ( ja daje 1 bulion warzywny )
6 szklanek wody
2 łyżki masła

Zagotować  w garnku wodę z przyprawami . Do wrzącego wywaru włożyć umyte mięso. Gotować na małym gazie ok 1 godziny. Dołożyć obrane i umyte warzywa i gotować jeszcze  aż mięso  będzie miękkie *.

Wyjąć mięso i warzywa. 

Pokroić sztukamięs w plastry a warzywa w słupki.


Masło rozpuścić i podgrzać do lekkiego zrumienienia w drugim garnku. Podlać  1/2 szklanki wywaru z gotowania mięsa , włożyć mięso i chwilę ogrzewać .

* Mięso wkładamy do wrzątku by ściąć  wierzchnią warstwę białka  i by w trakcie gotowania nie wypłukiwać z mięsa smaku ( mięso na  wywar gotujemy odwrotnie bo zależy nam wtedy na wywarze ).
Podajemy sztukamięs obłożony ziemniakami z wody, włoszczyzną z wywaru z musztardą lub chrzanem jak kto lubi.
Ja posypuję dodatkowo grubo mielonym pieprzem. Można też podać trochę marynowanego czerwonego lub zielonego pieprzu.

Brak komentarzy: