wtorek, 11 września 2012

Pomidorowa ze smażonego koncentratu


Jak kupowałam żeberka ( krótkie paski ) to okazało się, że końcówka paska to w zasadzie czyste chude mięso bez kości - akurat na zupę i potem sztukamięs.
A , że od dawna ,, chodzi" za mną taka mocna pomidorówka postanowiłam połączyć te dwie potrawy. Ta pomidorówka odbiega od innych w zasadzie tylko tym , że koncentrat pomidorowy jest smażony na maśle na bardzo małym gazie by wydobyć z niego wszystkie aromaty , a dopiero potem rozprowadzany ugotowanym i przecedzonym wywarem. Niby drobiazg a smak jest zdecydowanie lepszy.



Czas : 1,5 godziny

Składniki:

25 dag żeberek ( ja użyłam prawie bez kości by potem użyć je na II Danie )
2 duże marchewki
1 duża pietruszka
kawałek selera wielkości pietruszki
1/2 cebuli dużej ( lub 1 mała )
1/3 białej części pora
2 małe listki laurowe
3 ziela angielskie
2 liście maggi ogrodowego
1/3 łyżeczki soli
5 szklanek wody
2 łyżki masła
15-18 dag koncentratu pomidorowego 30% ( ja dałam cały słoiczek 18 dag )
szczypta cukru
maggi w płynie do doprawienia
natka pietruszki do posypania

Oczyścić z błon mięso , umyć. Warzywa obrać, umyć , przekroić na poręczne kawałki. Umieścić mięso , warzywa , przyprawy ( liście laurowe, ziele angielskie, liście maggi )w garnku. Zalać wodą - osolić.


Doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć gaz i gotować na średnim gazie godzinę. Sprawdzić czy mięso jest miękkie - jeśli tak wyjąć mięso i warzywa 


wywar przecedzić.


W drugim garnku o grubym dnie rozpuścić masło. Włożyć koncentrat i smażyć mieszając dokładnie przez 5 minut. Rozprowadzić wywarem. 


Zagotować. Doprawić do smaku cukrem i maggi w płynie.
Podawać z makaronem lub ryżem posypaną usiekaną natką pietruszki.
Można dodać śmietany.

Brak komentarzy: