poniedziałek, 15 października 2012

Grill ,,pod pajączkiem ,,


Dlaczego pod pajączkiem ?- A bo  pojawił się zjeżdżając  na nitce pajęczyny  z żyrandola  akurat jak wnosiłam potrawę .



Składniki:

1 mała podwójna pierś z kurczaka
1 jajko
3 roztarte  na miałko  ząbki czosnku
3 łyżki pokrojonych drobno listków mięty
3 łyżki pokrojonej natki pietruszki
1/4 łyżeczki curry
pieprz mielony
1 łyżka majonezu ( to akurat mój wymysł - przekonałam się , że dodanie majonezu do kotletów mielonych sprawia , że nie są suche ).
Przyprawa ,,Z czosnkiem i ziołami na  grilla " Winiary

Zmiksować w malakserze  czosnek i  mięso .

Wymieszać z  jajkiem , miętą , natką pietruszki  , majonezem i curry .
Doprawić  Przyprawą ,, Z czosnkiem i ziołami na grilla " i pieprzem. Dobrze wyrobić.

Namoczyć patyczki do szaszłyków . Oblepiać masą mięsną patyczek na 1/3 długości tworząc wałeczek.

Piec na grilu  lub patelni grilowej obracając w trakcie pieczenia przez  ok.  10 minut .

Podawać z sosami jogurtowymi , sałatami i pieczywem typu pita lub pieczonymi ziemniakami .


Mnie spodobał się sposób który gdzieś  wypatrzyłam : kroję pomidory w kostkę , cebulkę w piórka i mieszam  z kolorowymi sałatami .

W pojemniku ( szklankach po jednej porcji- lub miskach całość )- wsypuję na dno trochę warzyw zmieszanych z sałatą  , skrapiam olejem z sokiem z cytryny, posypuję odrobiną ,, Sosu sałatkowego czosnkowo- ziołowego "   i w taki pojemnik wstawiam upieczone kofty .



Brak komentarzy: