niedziela, 4 listopada 2012

Rolada drobiowo-wieprzowa z majerankiem


,, Rozmnażanie " piersi z kurczaka .Była sobie pierś z kurczaka trochę za mała by starczyła na przewidywany obiad . I było sobie trochę mielonego wieprzowego . Pomieszałam- nafaszerowałam-obsmażyłam - a potem dla wygody ugotowałam na parze .Może się wydawać , że pokomplikowałam sobie robienie obiadu - nic bardziej błędnego . To wszystko da się robić na raty a w dodatku potem podgrzać .




Czas: 1,5 godziny

Składniki:

1 duża pierś z kurczaka ( pojedyncza )
12,5 dag mielonej wieprzowiny ( w miarę tłustej- zmieliłam łopatkę )
1/2 dużej cebuli
1 łyżka majonezu
garść posiekanej natki pietruszki
3 łyżki majeranku
pieprz mielony ( czarny ) do smaku
sól
maggi w płynie do smaku
3 łyżeczki mielonej papryki
olej z pestek winogron

Przygotować farsz do rolady. Obrać i pokroić drobno cebulę . Usmażyć ja na złoto na łyżce oleju. 


Dołożyć do mielonego usmażoną cebulę ,szczyptę soli, pokrojoną natkę , majeranek, majonez , szczyptę pieprzu i odrobinę maggi w płynie. 


Dokładnie wyrobić . Spróbować i doprawić w miarę potrzeby.



Pierś z kurczaka jeśli jest bardzo gruba lekko naciąć ( ostrożnie by nie podzieliła się na kawałki ) i rozbić delikatnie tłuczkiem do mięsa ( przez folię spożywczą ).


Na płacie mięsa z piersi ułożyć  farsz 

 Na płacie mięsa z piersi ułożyć  farsz



i owinąć rozklepanym mięsem  lekko uciskając i zakrywając wszystkie szczeliny by farsz nie wychodził ( nie wiążemy bo rolada będzie zawinięta w folię ).


Posolić i posypać ze wszystkich stron papryką.
Na patelni rozgrzać olej . Włożyć ostrożnie roladę i obsmażyć na rumiano ze wszystkich stron . 


Zdjąć z patelni. Owinąć dokładnie folią spożywczą . Zakręcić końcówki. 


Ułożyć w  garnku do gotowania na parze ( górna część ) i gotować 40 minut od chwili kiedy w dolnym garnku zacznie wrzeć woda .( na małym gazie ).



Wyjąć. Zostawić na chwilę by rolada ,, odpoczęła " i nie kruszyła się przy krojeniu.
Odwinąć. Pokroić w grube plastry.*



Podawać  polaną stopionym masłem .

* Najlepiej odwijać roladę układając ja w jakimś pojemniku bo pod folią jest trochę smacznego sosu z gotowania.

Brak komentarzy: