sobota, 1 grudnia 2012

Jeszcze jedna grzybowa


Jestem zdecydowaną meteopatką I jak już mnie ,,pogoda gnębi"  lubię sobie poprawiać  humor w kuchni. Za oknem pierwszy mróz , jakiś śnieg z deszczem, a u mnie w planie obiadek pachnący grzybkami. Mam zamrożone trochę obgotowanych grzybów . Mam masło kurkowe . Mam grzyby suszone . Będzie pyszna zupa .




Czas : 1 godzina

Składniki:

2 szklanki obgotowanych pokrojonych świeżych grzybów ( mogą być mrożone)*
6 kapeluszy grzybów suszonych
1 cebula
2 łyżki oleju z pestek winogron
2 łyżki masła kurkowego ( jak nie mamy to zwykłe masło)**
sól
pieprz mielony
1 łyżka mąki
1/3 szklanki śmietany
1/3 opakowania makaronu łazanki
2 szklanki bulionu warzywnego ( może być z kostki)
1 szklanka wywaru z gotowania grzybów suszonych
kilka suszonych listków lubczyku
kawałek świeżego rozmarynu
kilka gałązek koperku ( lub koper mrożony lub suszony)
przyprawa do zup jaka kto używa ( ja maggi w płynie i sos sojowy grzybowy)


Namoczyć w szklance wody grzyby suszone. Ugotować.

Odcedzić zachowując wywar. Pokroić w paseczki.


Rozmrozić obgotowane świeże grzyby.


Obrać cebule i drobno pokroić. Usmażyć na złoto na oleju.Dorzucić pokrojone suszone grzyby i masło kurkowe ( lub zwykłe masło ) . Chwile smażyć. Dołożyć odmrożone grzyby i dusić mieszając wszystko razem 10 minut.


Przełożyć do garnka . Zalać wywarem z gotowania grzybów i bulionem warzywnym. Wrzucić lubczyk i kawałek rozmarynu. Lekko posolić. Gotować 30 minut.


W tym samym czasie ugotować w osolonej wodzie makaron łazanki. Odcedzić.


Zupę zaciągnąć mąką rozrobioną w odrobinie zimnej wody . Zagotować. Wlać śmietankę.  Doprawić do smaku przyprawą do zup. Dodać koper.
Makaron wkładać w ostatnim momencie ( lub nawet układać na talerzu i zalewać gorąca zupą bo inaczej nasiąknie w zupie i zupa zrobi się bardzo gęsta ).

*jeśli robimy w sezonie to po prostu świeże grzyby oczyścić, pokroić i obgotowywać 2 razy po 10 minut odcedzając i płucząc w czystej wodzie

** jeśli mamy kurki duszone w maśle - mrożone to można użyć zamiennie lub suszone kurki namoczone i ugotowane razem z resztą grzybów - a jak nie mamy to można zrezygnować z nich lub zamiennie podsmażyć kilka pieczarek

Brak komentarzy: