sobota, 9 marca 2013

Grzybowa z ,,kopczykiem"


Dopadła mnie wiosenna  chandra. Wiem-wiem to się z reguły zdarza jesienią .Ale co ja na to poradzę , że jestem meteopatką ? Pewnie nic. I jak mi się raptem ze słonecznej wiosny robi zima to tylko miseczka aromatycznej zupy pomoże . Jesienią gotowałam grzybową to może i wiosną pomoże.




Czas : 1 godzina

Składniki:

2 garści suszonych grzybów ( mieszanka - pokrojonych)
20 dag pieczarek
2 łyżki masła kurkowego ( kurki usmażone - zmiksowane po ostudzeniu z masłem i zamrożone)
4 cebule szalotki
2 łyżki oleju z pestek winogron
1 łyżka masła
sól
pieprz mielony
1 łyżka mąki
1/3 szklanki śmietany
2,5 szklanki bulionu warzywnego ( może być z kostki)
1 szklanka wywaru z moczenia grzybów suszonych
kilka suszonych listków lubczyku
kilka gałązek koperku ( lub koper mrożony lub suszony)
przyprawa do zup jaka kto używa ( ja maggi w płynie i sos sojowy grzybowy)
20 dag mięsa mielonego z indyka
6 średnich ziemniaków
koperek

Grzyby suszone namoczyć na 2 godziny w ciepłej wodzie.



Odcedzić zachowując wywar. Pokroić w paseczki.


Pieczarki pokroić w plasterki lub kosteczkę jak kto woli.


Obrać cebule i drobno pokroić. Usmażyć na złoto na oleju z masłem w garnku o grubym dnie .
Dorzucić pokrojone pieczarki i zrumienić. Dodać masło kurkowe ( lub zwykłe masło ) . Chwile smażyć. 



Wlać grzyby suszone wraz z wywarem w którym się moczyły. Dolać wywar warzywny.
Wrzucić lubczyk. Lekko posolić. Gotować 30 minut .



Po tym czasie nastawić obrane i umyte ziemniaki  i je gotować w osolonej wodzie ok. 30 minut.
Do zupy wrzucić malutkie kulki z lekko posolonego i popieprzonego mięsa mielonego ( na prawdę szczyptę ) i niech się gotują w zupie aż ziemniaki będą miękkie.



Zagotować. Wlać śmietankę.  Doprawić do smaku. Dodać  połowę koperku.



Ziemniaki utłuc i wymieszać z resztą pokrojonego kopru.
Podawać kładąc na środek talerza ,,kopczyk" z ziemniaków , oblewać na około zupą.
Całość moim zdaniem starczy za jednogarnkowy posiłek.

Brak komentarzy: