środa, 6 marca 2013

Kurczak z bakaliami na ostro


W zasadzie to powinien sie nazywać ,, bezmyślny kurczak". A to przez grę słów. Wyjęłam wczoraj wieczorem z zamrażalnika udko z kurczaka i głośno zastanawiałam się nad tym co z niego zrobić. Nic mi nie wpadało do głowy. Usłyszałam uwagę Mamy : to nie myśl zrób coś bez myślenia . Fakt - taki ,, bezmyślny kurczak" czasem trafia w punkt. Otworzyłam szufladę z przyprawami i trafiłam na bakalie .No i dalej juz poszło.


Czas: 1 godzina

Składniki:

2 udka z kurczaka ( na nas to wystarcza jedno )
1 szalotka
5-6 suszonych śliwek kalifornijskich
5-6 suszonych moreli
1/3 szklanki rodzynek
3 goździki
1 listek Kafiru
5 łyżek oleju z pestek winogron
czerwona  papryka mielona słodka
 pieprz ziołowy
pieprz czarny mielony
curry
szczypta soli
10 ziaren pieprzu czarnego ziarnistego
2 łyżeczki sosu śliwkowego TaoTao
sos sojowy ciemny do smaku
4 połówki brzoskwiń z syropu
1/2 szklanki syropu od brzoskwiń
1/2 szklanki wody

Przygotować marynatę z 2 łyżek oleju, sosu śliwkowego, łyżeczki papryki mielonej i po pół łyżeczki  obu pieprzy.


Z udek ściągnąć skórę i usunąć tłuszcze.


Przekroić na dwie części ( pałkę i górne udko).


Natrzeć mięso mocno marynatą i zostawić na pół godziny.
Pokroić w paseczki śliwki i morele. Wymieszać bakalie i zalać wrzątkiem tak by je zakrył.


W garnku o grubym dnie rozgrzać resztę oleju. Wrzucić goździki , pieprz ziarnisty i listek Kafiru- chwilę smażyć mieszając by uwolniły aromat .Dołożyć pokrojoną drobno szalotkę i smażyć aż będzie szklista.


Odgarnąć szalotkę na bok. Włożyć mięso z marynatą i obrumienić z obu stron.



Wlać bakalie razem z wodą w której się moczyły , dolać  wodę i syrop z brzoskwiń i dusić 45 minut na małym gazie.


Wyłowić listek Kafiru, goździki, pieprz ziarnisty. Doprawić sosem sojowym papryką, oboma pieprzemi.
Podawać z kuskusem zrobionym na bulionie drobiowym

Brak komentarzy: