wtorek, 12 marca 2013

Pomidorowo-marchewkowa z grzankami serowymi


Taki mój pomysł na wykorzystanie wywaru z gotowania golonki ( lub innej wieprzowiny ). Nie specjalnie przepadam za zupami na wieprzowinie usiłuję więc nadać im nutkę aromatu,  która przebije smak wywaru wieprzowego.
Tu po gotowaniu małej golonki wieprzowej zostało mi 2,5 szklanki mocnego wywaru ( jako , że włożyłam razem z mięsem sporo warzyw).Część warzyw użyłam na sałatkę a marchewki przydały mi się do tej zupy.




Składniki:

2,5 szklanki wywaru z gotowania wieprzowiny ( gotowanej razem z warzywami)
0,5 l przecieru pomidorowego ( gęstości kwaśnej śmietany)
3 ugotowane marchewki
sól
pieprz mielony
po 2 kromki bułki kawiarki na porcję ( czyli ok.10 sztuk)
po 1/2 łyżeczki utartego sera Cheddar na kromkę
po 1/2 łyżeczki utartego sera Parmezan na kromkę
po 1 łyżeczce oleju z pestek winogron na kromkę
przyprawa do zup w płynie lub inna która używamy
szczypta utartej gałki muszkatołowej

Podgrzać wywar z gotowania


i połączyć go z przecierem pomidorowym- zagotować. Doprawić do smaku przyprawą do zup i gałką muszkatołową.


Marchewki rozetrzeć na papkę widelcem ( nie miksować - chodzi o to by były delikatne grudki).



Wymieszać z pomidorową.


Kromki bagietki skropić olejem


posypać oboma serami. Zapiekać w 200 *C ok. 7 minut ( zależy gdzie zapiekamy- maja się zrobić złote a ser ma się rozpuścić).


Podajemy w miseczkach układając na nalanej zupie jedną grzankę ,a drugą opierając o brzeg miseczki lub kładąc obok- włożymy ja do zupy po zjedzeniu pierwszej bo grzanka powinna trochę nasiąknąć zupą .

Brak komentarzy: