piątek, 24 maja 2013

Pstrąg z pieprzem i rozmarynem


Robiłam już  w ten sposób łososia i bardzo mi posmakował. Tym razem troszkę przepis zmodyfikowałam by sprawdzić wszystkie warianty . Pewnie będę jeszcze nie raz przy nim eksperymentować . Zapewniam że warto.


Czas: 30 minut + marynowanie

Składniki:

filet z pstrąga ( na 2 porcje)- ja miałam filetów ze skórą
3 świeże  gałązki rozmarynu
1/2 cytryny
szczypta soli
szczypta mielonego pieprzu
3 łyżki oleju z pestek winogron
2 łyżki masła
mąka do oprószenia
3 duże cebule
4 ziemniaki

Pstrąga lekko posolić. Skropić sokiem z cytryny. Ułożyć na połowie pokrojonej w piórka cebuli. Na wierzch wysypać resztę cebuli i pokrojoną na kawałki wyciśniętą cytrynę. Zostawić na noc w zamkniętym pojemniku w lodówce.


Ugotować ziemniaki w ,,mundurkach". Odcedzić i ostudzić. Obrać i pokroić .


Wyjąć pstrąga z cebuli. Osuszyć .


Posypać mielonym pieprzem ( sporo).



Oprószyć mąką.


Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju. Wrzucić połowę rozmarynu. Niech się lekko podpiecze. Ułożyć ziemniaki, posolić i usmażyć na rumiano.



Zdjąć z patelni. Zawinąć w folię aluminiową by nie ostygły.
Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju z masłem. Wrzucić  rozmaryn i chwilę smażyć by tłuszcz nabrał smaku.
Pstrąga smażyć na rumiano najpierw od strony bez  skórki -potem przewrócić .



Wrzucić ziemniaki obok ryby .


Podawać zdejmując  z pstrąga delikatnie przed podaniem skórę. Skropić sokiem z cytryny.
Dodatkowo podać  do ryby cytrynę .
Proponuję do tego sezonowe warzywa na surówkę - ja miałam młoda fasolkę szparagową z wody.
* wyjaśniam sprawę obkładania cebulą - po prostu usuwa ona ,, rybi" zapach - chciałam by pstrąg jak najbardziej przeszedł rozmarynem .

1 komentarz:

Unknown pisze...

pysznie wygląda, świetny pomysł:) teraz ja też mam ochotę na rybę:)