poniedziałek, 8 lipca 2013

Bulionowo-pomidorowa popitka


Nie wiem jak Wy ale ja osobiście ( a i reszta Rodziny) lubię mieć do niektórych II Dań ,,popitkę" tzn. bulion lub inna czystą zupę w filiżance. Czasem gotuję je specjalnie tak jak barszcz czerwony czysty. A czasem wykorzystuję już ugotowany bulion sam lub coś na jego bazie. Zawsze mam zamrożone porcje bulionu -dziś też skorzystałam z zapasu.





Czas: 5 minut


Składniki:


300 ml mocnego bulionu drobiowego*

300 ml soku pomidorowego * *

2 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego

1 łyżeczka drobnych listków tymianku

pieprz czarny mielony do smaku

cukier brązowy do smaku


Zmieszać w garnku bulion  z sokiem pomidorowym ( włożyłam zamrożony bulion i rozmroziłam go w soku).


Dodać koncentrat i zagotować całość .


Doprawić zupę do smaku świeżo zmielonym pieprzem i szczyptą brązowego cukru.



Otrzeć z gałązki młode -małe listki tymianku.



Zupę rozlać do bulionówek ( filiżanek lub kubeczków) - posypać dla dekoracji i smaku  listkami tymianku.


Podawać ciepłą ale nie gorącą -musi mieć temperaturę odpowiednia do picia.


*   Miałam zamrożony


** Użyłam Pudliszek pikantny

1 komentarz:

Unknown pisze...

fajny pomysł:)