poniedziałek, 30 września 2013

Biała kiełbasa obgotowana-obsmażana


Zauważyłam , że spisałam i wstawiłam na swoim blogu i profilach które mam na stronach kulinarnych różne wersje podawania białej kiełbasy-po za jedną - najprostszą.
Z reguły kiedy planuję żurek lub barszcz biały to robię go na białej kiełbasie .
System jest prosty : wywar z obgotowania kiełbasek mam na zupę , a kiełbaski wyjmuję i opiekam na maśle ( podaję z ziemniakami , surówką i barszczem do popicia) .Jak na moje potrzeby są to 2 posiłki bo na drugi dzień gotuję gęsty barszcz lub żurek z ziemniakami i dodatkami.


Czas:15 minut

Składniki:

3 białe surowe kiełbasy
2 łyżki masła
2 łyżki oleju z pestek winogron
1/2 szklanki słodkiej śmietanki
1 cebula
szczypta cukru
szczypta pieprzu mielonego
maggi w płynie
woda ( ok. 1/2 litra - zależy jak mocny mam zakwas - jeśli używa się barszczu z torebki to bierzemy tyle na ile jest opakowanie)
natka pietruszki

Dobrze związane kiełbaski zalewamy wodą i doprowadzamy do wrzenia. Trzymamy na małym gazie ok. 10 minut.


Wyjąć. Zostawić by lekko ostygły **.


Obrać cebulę i pokroić w cienkie piórka. Smażyć na rozgrzanym oleju aż będzie złota ( w trakcie smażenia posypać szczyptą cukru by uległ karmelizacji na cebuli ).


Rozgarnąć cebulę i włożyć kiełbaski. Dodać masło. Podsmażyć kiełbaski  na rumiano z obu stron.


Zdjąć kiełbaski z patelni .
Wlać śmietankę. Zagotować na małym gazie. Doprawić maggi i pieprzem. Dosypać połowę posiekanej natki pietruszki.


Włożyć kiełbaski i chwilę dusić w sosie.
Podawać z ziemniakami puree , surówką posypane resztą usiekanej natki pietruszki.

* Nie lubię gdy kiełbasa jest tylko sparzona dla tego nie wkładam jej do wrzątku jak to jest w zwyczaju u większości gotujących, a do zimnej wody i doprowadzam do wrzenia.

** Wywar ostudzić i wstawić do lodówki na zrobienie zupy drugiego dnia ( no chyba , że gotujemy od razu).

Brak komentarzy: