środa, 25 września 2013

Krem z kantalupy , pietruszki i cebuli


Słodkawo-pikantna zupa krem z melona , pietruszki i cebuli. Taki mały wstęp do obiadu. Do tego grzanki ( mogą być serem - Cheddarem lub Parmezanem).Trochę zieleniny do dekoracji - 10 minut pracy i już.




Czas: 15 minut


Składniki:


3/4 - 1 sztuki   melonaKantalupa ( miałam odciętą ćwiartkę dla tego dałam mniej- można dać cały średni)

1 duża biała cebula

3 pietruszki ( korzeń - średnie)

2 łyżki masła

sól do smaku

pieprz mielony do smaku

szczypta kurkumy

natka pietruszki do posypania

3 kromki bułki pełnoziarnistej

3 łyżki utartego sera ( pikantnego)

3 szklanki wody

1/2 szklanki słodkiej śmietanki



Obrać pietruszki i pokroić na małe kawałki.



Cebulę obrać i pokroić  w plastry.



Melon przekroić i usunąć pestki . Odciąć skórkę. Pokroić miąższ w kostkę.



Wrzucić melon , cebulę  i pietruszkę do garnka. Zalać wodą. Lekko posolić. Gotować 20 minut.



Przelać zawartość garnka do malaksera.

Dodać szczyptę kurkumy by wzmocnić pomarańczowy kolor zupy ( jak nie będzie to nie szkodzi- smaku to nie zmienia a tylko sprawia, że jest bardziej intensywny kolor ). Zmiksować razem ze śmietanką i masłem.



Doprawić do smaku solą i pieprzem.



Pokroić bułkę w plastry.



Kromki bułki posmarować masłem i posypać tartym serem - zapiec  sera się rozpuści.


Posypać grzanki pieprzem .




Podawać posypaną natką pietruszki  w kokilkach .Obok położyć grzankę.


Ja posypałam w ,, kubaskach" po wierzch czarną solą himalajską ( dla dekoracji i do smaku )- ale to dla tych którzy wolą dosolone potrawy.

Brak komentarzy: