sobota, 25 stycznia 2014

Biała kiełbasa w sosie korzennym z imbirem


Bardzo długo unikałam białej kiełbasy parzonej. Nie miałam do niej po prostu zaufania .Dopiero jak przez przypadek trafiłam na cienką wyjątkowo smaczną ( a w dodatku pakowaną próżniowo) zaczęłam ją kupować. Mam zawsze białą kiełbasę w zamrażarce i jak nas najdzie ochota robię albo na obiad ( w zupie lub na II Danie) lub na ciepło z musztardą lub chrzanem. Muszę przyznać, że korzenny sos do białej kiełbasy bardzo mi odpowiada.



Czas: 30 minut

Składniki:

5 białych kiełbas cienkich ( parzonych )
2 cebule
1 łyżka miodu
1 płaska łyżeczka mielonego czarnego pieprzu
1 gałązka rozmarynu
1 łyżka utartego korzennego piernika ( bez polewy)
5-6  plasterków świeżego imbiru
2 goździki
1 liść laurowy
4 jagody jałowca
1,5 łyżki masła
2 łyżki oleju ( z pestek winogron, ryżowy lub słonecznikowy)
sól
1/2 szklanki bulionu warzywnego

Utrzeć miód z pieprzem , szczyptą soli , szczyptą piernika, pół łyżki oleju i natrzeć pastą pocięte na kawałki kiełbaski. Odstawić na 15 minut.


Na patelni rozgrzać pozostały olej i podsmażyć na nim rozmaryn, imbir , goździki , rozgniecione jagody jałowca i liść laurowy.


Zdjąć  przyprawy z patelni.
Wrzucić kiełbaski i obrumienić ze wszystkich stron.


Dołożyć pokrojoną w piórka cebulę i smażyć aż zrobi się złota.


Dołożyć masło i resztę piernika- podlać bulionem warzywnym. Dusić 15 minut.


Doprawić do smaku.

Brak komentarzy: