niedziela, 13 kwietnia 2014

Pomidorowy krupnik ( z pęczaku)


Dawno już miałam ochotę na wypróbowanie pomysłu na zaprawienie krupniku koncentratem - albo ugotowanie zupy pomidorowej z kaszą pęczak zamiast ryżu czy makaronu. Podoba mi się taka zupa bo jest syta , szybka i mogę ,, wyliczyć ,,  dokładnie 2 porcje gotując (co jest u mnie bardzo ważne bo nie lubię jak mi zostają resztki).I co śmieszne to z 2 skrzydełek kurczaka  mam zupę i z ugotowanych skrzydełek i warzyw - farsz do krokietów.



Czas: 45 minut


Składniki:


2 skrzydełka z kurczaka

1 marchewka

kawałek selera

2 gałązki natki pietruszki

1 gałązka lubczyku

1/2 cebuli

1 średni ziemniak

3,5 szklanki wody

5 łyżek kaszy pęczak

1 łyżka maggi lub szczypta przyprawy do zup ( jaką kto używa)

1 liść laurowy

2 ziela angielskie

kilka ziaren czarnego pieprzu

natka pietruszki  lub tymianek do posypania

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego ( płaskie)



Obrać i umyć włoszczyznę ( z cebuli zdjąć tylko wierzchnie łuski)

Z marchewki odkroić kilka ozdobnych plasterków.

Resztę warzyw ( po za ziemniakiem) zrumienić na suchej patelni tak jak do rosołu.



Kaszę dobrze wypłukać w zimnej wodzie . Odcedzić. Dodać do zupy.



W garnku ułożyć zrumienione warzywa, pokrojonego w drobną kostkę ziemniaka i skrzydełka . Dorzucić ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, gałązki lubczyku i natki pietruszki, plasterki marchewki. Zalać woda. Dodać maggi lub szczyptę przyprawy do zup.



Gotować na małym gazie 45 minut.



Wyłowić warzywa i skrzydełka odłożyć  by potem zrobić z nich farsz do krokietów ( bez ugotowanej cebuli , pora i gałązek ziół ) .

Dodać koncentrat. Wymieszać. Doprawić do smaku.


Podawać posypany pokrojoną natka pietruszki lub tymiankiem.

1 komentarz:

Moje Walijskie Pichcenie pisze...

Baaardzo apetycznie wygląda :))