piątek, 2 maja 2014

Steki z rekina z masłem pomarańczowym



Najprostszy sposób na podanie ryby. Usmażyć rybę oprószoną mąką na maśle. Podać z masełkiem pomarańczowym ( cytrynowym , ziołowym ).Staram się mieć takie masła w różnych smakach zamrożone na zapas ( do kurczaka, ryb, warzyw ). Dziś musiałam robić odrobinę pomarańczowego bo akurat mi się skończyło.



Czas: 30 minut + mrożenie masła

Składniki:

2 filety z rekina
2 łyżki soku z pomarańczy
1/2 łyżeczki otartej skórki z pomarańczy
szczypta kurkumy
2 łyżeczki soku z cytryny
sól do smaku
pieprz kolorowy grubo mielony do smaku
1,5 łyżki mąki
2 łyżki oleju
4 łyżki masła

Do miękkiego masła dodać otartą skórkę z pomarańczy.


Wlać sok i wsypać szczyptę kurkumy i szczyptę soli.


Cierpliwie wcierać w masło sok i przyprawy aż połączą się w jedną masę.


Wyłożyć na folię spożywczą.


Zwinąć w rulonik ( taki ,, cukiereczek" ) .


Odłożyć na minimum godzinę do zamrażalnika.


Steki z rekina rozmrozić i polać sokiem z cytryny. Odstawić na 10 minut.


Steki osuszyć papierowymi ręcznikami kuchennymi.


Posolić i posypać zmielonym pieprzem. 

Oprószyć mąką.


Na patelni rozgrzać olej  i smażyć steki na rumiano z obu stron.


Wyjąć pomarańczowe masło i pokroić w plastry.


Na usmażonym steku z rekina ( gorącym) kłaść kawałek masła pomarańczowego i natychmiast podawać dekorując tymiankiem.

Ja podałam z pieczonymi ćwiartkami ziemniaków ( z pieprzem ) i sałatą z pomarańczowym dresingiem.

Brak komentarzy: