poniedziałek, 16 czerwca 2014

Łagodna wersja szatańskiego jadła


Taki sobie bigos skrzyżowany z gulaszem. W wersji podstawowej ( wg mojej Babci ) był to pikantny gulasz wołowo-wieprzowy zmieszany z duszoną kapustą.
Potem ja robiłam kilka różnych wersji zależnie od tego co miałam w domu.
Ostatnio najbardziej smakuje mi taka z młodej kapusty i gulaszu drobiowego - dość łagodna w smaku.



Czas : 1 godzina
  
Składniki :

1 mała młoda kapusta ( ok 50-60 dag )
piersi z kurczaka ( pojedyncze )
1/3 szklanki usiekanego koperku
1 papryka czerwona
maggi w płynie
3 łyżki masła      
2 łyżki oleju z pestek winogron
1  papryka mielona do smaku
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
sól do smaku
kilka łyżek wody

Kapustę oczyścić i pokroić w grubsze paski lub kostkę.


W garnku o grubym dnie rozgrzać masło . Wrzucić kapustę i dusić mieszając bez podlewania wodą.


Wsypać usiekany koper, wymieszać .


Dusić całość ok. 20 minut. Kapusta powinna być miękka ale jędrna.
W czasie kiedy kapusta się dusi pokroić w drobną kostkę piersi z kurczaka 


Posolić , posypać pieprzem ( odrobiną ) i mieloną papryką.


W drugim garnku o grubym dnie rozgrzać olej i smażyć mięso na rumiano


Pokroić w paski wypestkowaną czerwoną paprykę.


Dodać paprykę do mięsa i dusić pod przykryciem na małym gazie ok. 20 minut.


W połowie podlać kilkoma łyżkami wody i łyżeczką maggi w płynie .
Połączyć kapustę z gulaszem drobiowym.
Wymieszać i doprawić do smaku.



Można podawać z pieczywem , kluskami , grubym makaronem lub ziemniakami.

Brak komentarzy: