czwartek, 3 lipca 2014

Ruskie pierogi na rumiano


Uwielbiam ruskie pierogi .Zawsze robię ich więcej i mrożę , a potem podgrzewam, podsmażam , podaję z sosami- co mi tam przyjdzie do głowy.
Sprawdzałam przepisy które już wstawiłam i wyszło mi , że  na takie najprostsze z parzonego ciasta,  ugotowane , a potem usmażone na rumiano ( jak juz są gotowe podlewam je odrobiną wody i przykrywam patelnię.



Czas : 1 godzina

Składniki :

1,5 szklanki mąki + mąka do posypania tacki na której ułoży się pierogi
1 szklanka wrzącej wody
sól
20 dag białego sera
30 dag ugotowanych ziemniaków
2 cebule
olej z pestek winogron
2 łyżki masła
pieprz mielony


Farsz przygotowujemy  z przepuszczonych przez praskę ziemniaków ( lub dobrze utłuczonych ) z serem i usmażoną na złoto na 2 łyżkach oleju cebulą .Wymieszać i doprawić solą i pieprzem .


Przygotować parzone ciasto wsypując do miski mąkę i zalewając ją wrzącą wodę.
Lekko osolić .



Wymieszać początkowi drewnianą łyżka i wyrobić na wysypanym męką blacie.


Potem mamy do wyboru albo rozwałkować ciasto , wycinać szklanką krążki i po nałożeniu farszu zlepiać pierogi tak jak zwykle.
Albo z ciasta uformować wałeczki i pociąć je jak na kopytka. 

Każdy kawałek ,,rozklapywać , nakładać farsz i zalepiać pierogi.


Gotować normalnie jak zwykłe pierogi w osolonym wrzątku.


Wyjąć łyżka cedzakową.
Zostawić by ostygły.


W głębokiej patelni rozgrzać masło z odrobiną oleju i podsmażyć na rumiano pierogi ( przewracając na drugą stronę).


W ostatnim momencie skropić pierogi kilkoma łyżkami wody i przykryć . Zostawić tak by zaparowały.



Ja podaję z zestawem surówek.

Brak komentarzy: