niedziela, 24 sierpnia 2014

Pierogi mięsno-marchewkowe z kminkiem

Wykorzystałam mięso z udka kurczaka i marchewkę na których gotowałam wywar na zupę ( oczywiście z innymi warzywami).Doprawiłam farsz kminkiem ( mielonym i całymi ziarnami) bo akurat ten smak mi pasował do delikatnego marchewkowego posmaku farszu.



Czas : 30 minut

Składniki :

mąka
1/2 szklanki wrzącej wody
szczypta soli
3/4 szklanki zmielonego mięsa z zupy
2 marchewki z zupy
maggi w płynie do smaku
1 płaska łyżeczka kminku mielonego
1 płaska łyżeczka całych ziaren kminku
sól do smaku
pieprz mielony czarny do smaku
1 łyżka oleju ( z pestek winogron)
masło do okraszenia
natka pietruszki do posypania

Zmielić mięso ( robię to w Rozdrabniaczu ) i dobrze wyciśniętą z wywaru marchewkę.
Wymieszać marchew z mięsem.
Doprawić solą , pieprzem mielonym, kminkiem mielonym, ziarnami kminku , olejem  i maggi .
Szklankę mąki zalać 1/2 szklanki wrzątku. Osolić . Wyrobić sprężyste ciasto podsypując mąką.
Rozwałkowywać ciasto na posypanym mąką blacie.
Szklanką wycinać kółka .
Nakładać na każde kółko 1 łyżeczkę farszu i zlepiać  pierogi ( wyjdzie ok. 35 sztuk ).
Układać na wysypanej mąką tacce . Przykryć lnianą ściereczką .
Zagotować w garnku osoloną wodę i wkładać do niej pierogi ( w 2 partiach ).
Gotować 1,5 minuty od wypłynięcia ( zmniejszać gaz jak wypłyną ) .
Wyławiać łyżką cedzakową .
W czasie kiedy pierogi się gotują roztopić i lekko zrumienić ok. 1/5 kostki masła.

Wyłowione pierogi układać na talerzach- polewać masłem i posypać usiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy: