piątek, 20 lutego 2015

Stek z tuńczyka z jabłkiem- w kolorowym pieprzu

Rzadko udaje mi się trafić steki z tuńczyka. Po prostu koło mnie nie ma większych sklepów , a sił nie starcza by wędrować po całym mieści. Całe szczęście, że jak już trafię to takie pakowane próżniowo- kupuję wtedy kilka i mrożę.
Tuńczyk ma tak piękne mięso , że nie ma co nad nim cudować- im prościej , tym lepiej.


Składniki:

2 steki z tuńczyka
4 grube plastry dużego jabłka
1 łyżka oleju ( z pestek winogron)
gruba sól ( użyłam czarną himalajską po prostu dla tego , że była pod ręką ) do smaku
kolorowy grubo mielony pieprz do smaku
1 łyżka masła
2 ćwiartki cytryny
1 łyżeczka otartych paseczków z skórki cytrynowej

Steki lekko ugnieść by się spłaszczyły ( wolę by nie był zbyt grube ).Posmarować olejem.
Posypać solą , pieprzem i skórką cytrynową - odstawić na 15 minut.
Strzepnąć skórkę cytrynową.
Rozgrzać patelnię i na gorącą kłaść steki.
Smażyć po 1 minutę .Dołożyć masło. Przełożyć na drugą stronę i znów smażyć 1 minutę.
W czasie kiedy tuńczyk się smaży posypać plastry jabłka solą i pieprzem.
Zdjąć tuńczyka z patelni i zawinąć w folię aluminiową.
Na patelnię włożyć plastry jabłka i podsmażyć z obu stron.


Podawać steki na jabłku same lub z frytkami, mieszanką sałat itp.( ja podałam z duszonym obok plastrów jabłka krojonym porem ).

Brak komentarzy: