piątek, 28 grudnia 2012

,,Zapominalska ,, Sałatka Babci Basi


Wspominałam już poprzednio , że najlepszą sałatkę jarzynową pod słońcem robi moja Mama ? Na pewno wspominałam. Po prostu ma świętą cierpliwość do ,, dziubania " składników. Kosteczki marchewki , ogórków itd. są idealne . W związku z tym wcale nie miałam zamiaru zabierać się w tym roku za sałatkę . Ugotowałam co trzeba . Postawiłam przygotowane i przestałam zwracać na to uwagę . Co chwilę łapałam aparat i robiłam pstryk - no bo może zdjęcia się kiedyś przydadzą .Mama sałatkę zrobiła i poprosiła żeby sprawdzić czy nie trzeba doprawić . Spróbowałam . Jest fantastyczna - tylko czemu inna . Sprawdzam , grzebię -- ma zdecydowanie bardziej jajeczny smak i nie widzę groszku . Co się okazało - Mama wkroiła wszystkie jajka i te do sałatki i te z drugiego talerzyka co były do zrobienia z majonezem .A groszek stał sobie w lodówce :). Mama chciała dołożyć groszku ale nie pozwoliłam - sałatka jest pyszna i niech taka zostanie.



Czas : 1 godzina

Składniki:

6 średnich marchewek
1,5 dużej pietruszki
kawałek selera wielkości użytej pietruszki
5 ziemniaków średniej wielkości
4 średniej wielkości twarde ogórki kiszone
8 jajek na twardo
250 ml majonezu
3 łyżki oleju z pestek winogron
sól
pieprz mielony
2 łyżeczki musztardy ( najlepiej sarepska)
2 łyżeczki cukru


Ugotować  warzywa (  ziemniaki w mundurkach  , seler , pietruszkę i marchew obrane w małej ilości lekko osolonej wody * ) do miękkości (ok. 20 minut) .


Ziemniaki odcedzić- ostudzić i obrać.


Warzywa wyjąć z wywaru łyżka cedzakową.
Ugotować jajka na twardo ( 6 minut) .Ostudzić w zimnej wodzie. Obrać ze skorupek.
Ogórki kiszone odsączyć.
Pokroić bardzo drobno wszystkie składniki .Wrzucić pokrojone warzywa , ziemniaki i jajka  do miski.


Polać olejem i wymieszać . 


Włożyć majonez i musztardę.



Przyprawić solą , cukrem i mielonym pieprzem - wymieszać . Zostawić w lodówce na kilka godzin by sałatka przeszła smakiem .


* wywar w warzyw użyłam do barszczu wigilijnego i galaretki z kurczaka ( gotowałam je razem z porem i cebulą które potem odrzuciłam )

Brak komentarzy: