środa, 20 lipca 2011

Łopatka w sosie korniszonowym



 Jak upiekę większy kawałek mięsa to potem zamrażam go w porcjach , sos robię w różnych wersjach .
Czas : 2,5 godziny
Składniki :
2  kg łopatki bez kości ( chudej )
2 cebule
pieprz mielony
sól
papryka mielona
2 łyżki oleju
1/2 szklanki słodkiej śmietanki
maggi
szczypta cukru
2 małe korniszony
1 łyżka masła
Mięso natrzeć solą , pieprzem, papryką i zostawić na godzinę.  W garnku o grubym dnie rozgrzać olej i obsmażyć mięso ze wszystkich stron na rumiano. Dorzucić pokrojone cebule . Zalać wodą tak by zakryła mięso i dusić aż mięso będzie miękkie , a płyn odparuje do objętości ok. 1,5 szklanki . Wyjąć mięso . Sos przetrzeć .Dolać śmietankę .
Mięso odłożyć by trochę ostygło i podzielić na porcje ( jak ,,odpocznie ,, to nie kruszy się ).Pokroić na 10 plastrów . Rozłożyć na porcje ( zależy ile osób i jakie porcje jada u nas ) i na tyle samo porcji rozdzielić sos  ( przykładowo ja te 10 plastrów dzielę po 2 szt. na 5 obiadów - tak samo rozdzielam sos na 5 części  i tak mrożę w pojemniczkach ) .
Teraz na bazie sosu od pieczenia robię sos korniszonowo-pieczeniowy .Podaję tu proporcje na 2 osoby ( do 2 plastrów ) .Korniszony pokroić w drobną kostkę . W garnuszku rozgrzać masło i wrzucić na nie korniszony . Smażyć chwilę mieszając . Dolać sos od pieczenia ( tyle ile przypadło na 2 porcje  - ok.1/2 szklanki ) i dusić chwilę . Doprawić do smaku .
Włożyć plastry mięsa i podgrzać na małym gazie .

2 komentarze:

MOJE PASJE KUCHENNE ? pisze...

Buniu kochana ja fajnie że załozyłaś bloga :) Pozdrawiam cieplutko i juz cie dodaje do mojego bloga :)

Unknown pisze...

Witam Anitko - cieszę się że trafiłaś do mnie- ja też Twój bloog dodałam u siebie żeby mieć pod ręką .