poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Kapuśniak na wywarze wieprzowym


Warto pamiętać o tym , ze wywar z gotowania np. pulpetów lub wieprzowiny na II danie nadaje sie na zupę .


Czas : 1 godzina
Składniki :
1,5 litra wywaru po gotowaniu wieprzowiny lub pulpetów
1 ćwiartka włoskiej kapusty
1/2 pęczka natki pietruszki
2 listki maggi ogrodowego ( mam zawsze zamrożone - ale jak ktoś ma działkę to świeże są bardziej aromatyczne )
1 marchew
3 ziemniaki
1 łyżeczka nasion kminku
1 kostka bulionu warzywnego

Obrać marchew i ziemniaki. Pokroić w kostkę lub plasterki ( marchew ) i ,,łódeczki ,, ( ziemniaki ) . Kapustę oczyścić i usiekać w grube paski .Włożyć warzywa do garnka z wywarem . Dorzucić kminek, listki maggi , kostkę bulionową  i połowę pokrojonej natki pietruszki .Gotować 30 minut. Doprawić zupę do smaku i posypać natką pietruszki.

Dodaję kostkę bulionową bo wywar miałam ,, cienki ,, - po gotowaniu 2 pulpetów .Gdybym gotowała wcześniej w tym wywarze więcej pulpetów lub mięsa użyła bym maggi do doprawienia .


1 komentarz:

Monika - Twoja Asystentka pisze...

cudo! kapuśniaku ze świeżej kapusty dawno już nie jadłam...
a Pani odkryła dla mnie Amerykę - myślałam że maggi to taka gotowa przyprawa, a tu się okazuje że jest tak również nazywany lubczyk ogrodowy. No i się dowiedziałam i jestem mądrzejsza :)

Pozdrawiam
Monika
www.bentopopolsku.blogspot.com