sobota, 17 września 2011

Jabłkowe ciasto Buni


Szybkie i mało skomplikowane.
Takie akurat do zrobienia na drugie śniadanie lub podwieczorek.To tak zwane ciasto ,,kubkowe" - zupełnie nie pamiętam od kogo dostałam przepis .


Czas: 1 godz
 Składniki:  

1 kubek obranych i pokrojonych w kostkę jabłek (tu użyłam 2 średniej wielkości)
1/3 kubka cukru
1 jajko
½ kubka mąki
½ łyżeczki cynamonu
½ łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki rodzynek
2 łyżki rozdrobnionych orzechów włoskich (nie miałam włoskich użyłam laskowych)
odrobina otartej skórki cytrynowej (lub pomarańczowej kandyzowanej)
3 łyżki oleju
½ łyżki masła do wysmarowania formy
bułka tarta

Wymieszać wszystkie składniki. Foremkę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Włożyć ciasto. Posypać wierzch bułką tartą. Rozgrzać piekarnik do 170˚C. Wstawić ciasto i piec 40 minut.

Brak komentarzy: