wtorek, 13 września 2011

Krupnik ze śmietanką


Nie uwierzycie ale nigdy nie gotowałam ani nie jadłam krupniku zabielanego. Jakoś się nie złożyło .Podobno moja Ciocia tak robiła - jest bardzo smaczny .




Czas : 1,5 godziny
Składniki :
1 udko z kurczaka
kawałek szyjki indyczej ( ok 20 dag )
2 marchewki
1 mała pietruszka
kawałek selera ( wielkości pietruszki )
1/4 pora
1 suszony grzybek ( prawdziwek )
6 łyżek kaszy pęczak
1 kostka bulionu drobiowego ( można dać inną przyprawę jak kto lubi )
1 litr wody
2 ziemniaki
3 łyżki pokrojonego koperku
1/2 szklanki słodkiej śmietanki 18 %
Umyte mięso , obrane warzywa i ziemniaki ,marchew ( 1 cała , 1 pokrojona ), grzybek  , kostkę bulionową włożyć do garnka i zalać wodą .Kaszę wypłukać kilkakrotnie zimną wodą i dołożyć do garnka.  Doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć gaz i gotować 1 godzinę  Wyjąć mięso, seler, pietruszkę , por , grzybek . Obrać mięso ze skórek, chrząstek i kości. Część mięsa włożyć do zupy. Grzybek pokroić w cienkie paseczki i dodać do garnka .
Zabielić krupnik śmietanką , posypać usiekanym koperkiem.

Marchew, seler , pietruszkę  i resztę obranego mięsa z zupy użyć na sałatkę na kolacją ( zrobiłam z drobną fasolką ziarnistą z puszki - ,, Sałatka po krupnikowa ").

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

pysznie wygląda! i jestem zachwycona serduszkami z marchewki!!!
Jest Pani czarodziejką kuchni!!!

Pozdrawiam
Monika
www.bentopopolsku.blogspot.com