czwartek, 22 grudnia 2011

Paszteciki z farszem rybnym


Szybkie paszteciki z gotowego -schłodzonego ciasta drożdżowego .Na farsz mięsa z ryb na których ugotowałam poprzednio zupę rybną .
Czas : 45 minut
Składniki :
1/2 płata gotowego - schłodzonego ciasta drożdżowego ( używam Henglein )
1/2 szklanki mięsa z gotowanej ryby ( po zrobieniu zupy rybnej - karp, łosoś , okoń )
1 mała cebulka usmażona na szklisto na oleju ( na 1 łyżce )
gałka muszkatołowa tarta do smaku
sól
pieprz mielony
1 żółtko
Ciasto rozwinąć ( użyłam połówkę ).Mięso ryby dobrze oczyszczone z ości i cebulkę zmielić lub rozdrobnić w malakserze . Doprawić do smaku solą , pieprzem i gałką muszkatołową . Rozłożyć farsz na cieście i zwinąć w rolkę. Pokroić nożem na kawałki ( 8 mniejszych lub normalne ). Ułożyć na papierze do pieczenia. Posmarować po wierzchu roztrzepanym żółtkiem. Wstawić do piekarnika. Nastawić na 180 * C i piec ok 25 minut aż się zrobią złote. Wyjąć - lekko przestudzić - podawać do czystego barszczu, rybnej kremowej lub grzybowej kremowej lub osobo .
Podałam proporcje na małą porcję ( wyszły 4 średnie paszteciki ) bo na 2 osoby to wystarczy , ale można proporcjonalnie zwiększyć ilość ciasta i farszu.

Ja używam gotowe ciasto mrożone bo po prostu nie lubię piec ale ci którym nie sprawia problemu zrobienie ciasta drożdżowego mogą po prostu zagnieść takie ciasto.
To jest moja propozycja dla tych którzy mają awersję do pieczenia.

Brak komentarzy: