piątek, 2 grudnia 2011

Szczupak z sosem winnym


Zainspirował mnie pomysł na sos na bazie szampana .Szampana nie było - było zamrożone  białe wino wytrawne .A że szczupak lubi koperek postanowiłam zrobić koperkowy sos  do smażonego na maśle szczupaka .
Czas : 30 minut
Składniki :
4 dzwonka ze szczupaka
1/2 cytryny
1/4  szklanki  wytrawnego  białego wina
2 łyżki masła
3/4 szklanki słodkiej śmietanki
olej z pestek winogron
mąka
1 żółtko
sól
pieprz czarny grubo mielony
cukier
koperek


Szczupaka umyć i osuszyć . Przygotować marynatę z soku cytrynowego , 4 łyżek oleju , 2 łyżek pokrojonego koperku , szczypty pieprzu . 

Zalać rybę i odstawić na 1 godzinę .

Wyjąć z marynaty i dobrze osuszyć papierowymi ręcznikami kuchennymi .Posolić rybę szczyptą  . Oprószyć mąką

i usmażyć na rozgrzanym oleju  .

Sos zaczynamy robić od rozpuszczenia w garnuszku  2 łyżek masła .Wsypać koper ( ja dałam ok. 4 łyżek pokrojonego )  i chwile smażyć mieszając .Zasypać 1 płaską  łyżką mąki .

Wymieszać . Wlać wino i śmietankę . Żółtko rozprowadzić odrobiną sosu

i wlać do garnuszka . Doprawić sos do smaku szczyptą cukru i soki . 

Podałam z  makaronem dyniowym ( Tagliatelle ) .

Brak komentarzy: