poniedziałek, 6 lutego 2012

Gulasz - segedyński


Przepis podejrzałam kilka lat temu w programie telewizyjnym Roberta Makłowicza .Spisałam , zrobiłam , posmakował nam i tak już został wśród robionych w moim domu dań . Mój przepis odrobinę się różni od oryginału jeśli chodzi o proporcje .Oryginalny przepis znalazłam ostatnio w Internecie – jest tu :




Czas : 1,5 – 2 godzin

Składniki :

60 dag wieprzowiny ( chuda łopatka )
30 dag kiszonej kapusty ( jeśli za kwaśna to przepłukać )
2 cebule
1 litr wody
1 kostka bulionu wołowego Knorra
1 kostka mięsna Winiary
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka mielonej czerwonej papryki ( słodkiej )
1 ząbek czosnku
¾ szklanki kwaśnej śmietany
sól
pieprz mielony
2 łyżki smalcu
2 łyżki mąki
2 łyżki oleju

Mięso oczyścić z błonek i pokroić w dużą kostkę , cebule w piórka .Na patelni rozgrzać smalec i zeszklić cebulę .Następnie dodać do niej mięso i obsmażyć na rumiano. Posypać papryką , kminkiem , szczyptą soli . Wrzucić roztarty czosnek. Podlać szklanką wody i chwilę dusić. Przełożyć do rondla. Wlać resztę wody ..Dodać kostkę mięsna i bulionową . Dusić 40 minut. Dodać pokrojoną kiszoną kapustę i gotować jeszcze godzinę. Doprawić do smaku .Zmieszać mąkę z olejem  i zagęścić nią gulasz .Zagotować. Śmietanę rozrobić z odrobiną gorącego sosu od gulaszu i dodać do gulaszu bezpośrednio przed podaniem ( już nie podgrzewać . Wymieszać .

Brak komentarzy: