wtorek, 21 lutego 2012

Zimowa szczawiowa wg Buni:


Szczawiową robię cały rok . Wiosną i latem ze świeżego szczawiu - zimą ze szczawiu wekowanego .Zawsze jest smaczna . A dziś uświadomiłam sobie , że od chwili kiedy zaczęłam wstawiać przepisy w internecie gotowałam tą zupę dziesiątki razy i nigdy tego nie opisałam - no bo po co ? :) . A dziś w końcu opiszę - może komuś przepis sie przyda .




Czas 10 minut

Składniki :
1,5 szklanki bulionu ( drobiowy lub warzywny - w ostateczności z kostki rosołowej )
1/4 szklanki słodkiej śmietanki
4 jajka
4 łyżki pokrojonego koperku


Ugotować na twardo jajka . Obrać i pokroić w ćwiartki . Zagotować bulion ze szczawiem . Dodać połowę kopru.

Na talerze rozlać zupę , obłożyć jajkami , posypać resztą kopru .Wlewać po odrobinie śmietanki.
Szczaw na zupę wg przepisu : ,,Szczaw na zimę wg Buni"

Podaję w składnikach gotowy bulion bo ja mam zawsze zamrożone takie porcje . Jeśli ktoś nie ma to po prostu zrobi zupę drugiego dnia po gotowaniu rosołu , zrobi z kostki rosołowej lub ugotuje wywar specjalnie .Tu już każdy sam decyduje którą wersje wybierze .
Jedno co mi w tej zimowej ( w stosunku do letniej ) szczawiowej przeszkadza to kolor - nie jest soczysto zielona :) . Dla tego szczerze posypuję ją koprem .

Brak komentarzy: