środa, 25 kwietnia 2012

Surówka z buraczków z marchewką


Muszę się do czegoś przyznać .Na pomysł na tą surówkę wpadłam zupełnie przypadkiem. Po prostu zostało mi surówki z buraczków z poprzedniego dnia . Było za mało by starczyło do obiadu. Dogotowywać buraczków nie chciało mi się . Gdybym otworzyła słoik z zapasów- znów by było za dużo . Robić nową inną surówkę - nie chciało mi się . Zaryzykowałam sprawdzenie co by było gdyby ....? Okazuje się, że smacznie by było - polecam.







Czas: 10 minut
Składniki:
1 ugotowany buraczek *
1/2 surowej marchewki
1/2 średniego jabłka
3 łyżki oleju z pestek winogron
sok z cytryny
sól
pieprz mielony
cukier
szczypior do posypania
Ugotowanego buraka ( ostudzić i obrać ) utrzeć na  dużych oczkach tarki jarzynowej . Dodać 3 łyżki oleju i wymieszać. Obrać marchew i jabłko ( usunąć gniazdo nasienne ). 

Utrzeć tak jak buraka na dużych oczkach tarki jarzynowej. 

Wymieszać wszystkie składniki. Doprawić do smaku solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny.

Zostawić w lodówce na 30 minut.

Podawać posypaną pokrojonym szczypiorkiem ( szczypiorkiem a nie inną zieleniną bo buraki lubią doprawianie cebulą a w tym przypadku szczypior daje trochę tej ostrości).
* lub zwykła surówka z gotowanych, utartych buraków doprawiona tylko olejem, solą, cukrem i sokiem z cytryny
** jeśli bazujemy na surówce z buraków to dajemy 1,5 łyżki oleju i doprawiamy mniej bo przyprawy były już w buraczkach.

1 komentarz:

Agna pisze...

też lubię buraczki i zapisałam sobie przepis.
Bardzo wiosennie się tu u Ciebie zrobiło Buniu :)