środa, 11 kwietnia 2012

Szynka pieczona -- z sosem chlebowym


W zasadzie jest to zupełnie normalnie pieczone mięsko od szynki tylko sos  doprawiam rozgotowując w nim piętkę pszennego chleba . Jeśli nie próbowaliście nigdy takiego sosu gorąco go polecam .





Czas : 2 godziny

Składniki :

1,5  kg wieprzowiny od szynki
2 cebule
6 łyżek oleju
1 czubata łyżeczka miodu
1 łyżeczka mielonej papryki
1/2 łyżeczka mielonego pieprzu
2 łyżki majeranku
mielony kminek do smaku
1/2 łyżeczki soli
1 duża piętka z pszennego chleba
1/2 szklanki słodkiej śmietanki

Przygotować  marynatę z oleju ( 3 łyżki ) , miodu i przypraw ( kminku szczyptę ) .Natrzeć mięso i zostawić na kilka  godzin .


Obsmażyć mięso na pozostałym oleju w garnku o grubym dnie .  Obsypać pokrojoną w piórka cebulą . Zalać wodą tak by przykryła mięso .Doprowadzić do wrzenia . Zmniejszyć gaz i dusić 1,5 godziny z uchyloną pokrywką . Sos ma odparować do objętości 1 szklanki .
Mięso wyjąć . 


Do garnka wrzucić chleb , wlać śmietankę i na małym gazie dusić sos .


 Zmiksować blenderem . Doprawić sos kminkiem , papryką i pieprzem.
Mięso pokroić w plastry i podawać z sosem .

4 komentarze:

Szana pisze...

nigdy nie jadłam sosu chlebowego, ale zaintrygował mnie
pozdrawiam !
Szana,
www.gastronomygo.blogspot.com

lila08 pisze...

ja też nigdy nie jadłam sosu chlebowego...ale wypróbuję...

Karmel-itka pisze...

sos chlebowy? niebywałe! nigdy się nie spotkałam z takowym.
wiesz, zdjęcia są takie apetyczne - nie mam więc wątpliwości, że danie musi smakować wybornie.

Karmel-itka pisze...

sos chlebowy? niebywałe! nigdy się nie spotkałam z takowym.
wiesz, zdjęcia są takie apetyczne - nie mam więc wątpliwości, że danie musi smakować wybornie.