niedziela, 1 kwietnia 2012

Żurek anglo-Buniowy

Dziewczyny siedzące w Anglii  przypomniały mi , że obiecałam przypomnieć przepis na żurek który wstawiałam już w zeszłym roku na stronach kulinarnych na których bywam - może przyda się komuś na Święta .Trochę dziwnie gotuje się typowo polską zupę używając opisanych nie po ,, naszemu ,, produktów szczególnie , że mój angielski szczątkowy





Czas : 1 godzina

Składniki :

1 opakowanie Żurku ( Winiary lub Knorr  - do kupienia na ,, polskich ,, półkach  w Tesco lub ,, funciaku ,, )
30 dag mięsa mielonego z indyka ( British Turkey Mince )
4 średnie ziemniaki
1/2 średni patat (sweet potatoes ) - dodałam bo miałam trochę małe ziemniaki , a był w domu
1 średni pasternak (parsnip )- normalnie używam pietruszkę ( korzeń )
1 marchew duża
1 cebula  biała
1 łyżka oleju (cooking oil - nie mam pojęcia jaki- chyba słonecznikowy )
1 łyżka masła ( użyłam Lurpak spreadable )
1/2 szklanki śmietany ( dałam Fresh british Soured cream )
majeranek do smaku ( marjoram )
pieprz czarny mielony do smaku ( black pepper powder )
1/4 kostki Oxo do drobiu ( Oxo chicken ) - lub inna przyprawa ( vegeta , maggi, sól-pieprz-papryka )
1 kiełbasa myśliwska Sokołów ( lub inna polska - tą kupiono w litewskim sklepie  - ,, Polish sausage Hunting ,,)
natka pietruszki ( parsley - kupiłam w doniczce na stoisku z ziołami w Tesco )
750 mll wody

Obrać ziemniaki , patat , marchew i cebulę .Pokroić - ziemniaki , patat i marchew w kostkę , cebulę w drobne paseczki, a pasternak utrzeć na grubych oczkach tarki jarzynowej ) . W garnku rozgrzać olej z masłem i zeszklić cebulę . Wlać wodę . Dołożyć ziemniaki , patat i marchew. Zagotować .Mięso wymieszać z rozkruszoną przyprawą Oxo i 2 łyżkami drobno pokrojonej natki pietruszki .Uformować małe kulki ( mnie wyszło ok 50 szt ) .Wrzucać mięso na gotujący wywar i gotować wszystko razem ok. 30 minut. W trakcie gotowania wrzucić drobno pokrojoną kiełbasę .Zupę rozrobić z 1 szklanką  zimnej wody i wlać do zupy ( daję więcej wody bo w trakcie gotowania część się wygotowała a to , że żurek będzie delikatniejszy nie zaszkodzi ). Gotować 10 minut. Śmietanę zmieszać z kilkoma łyżkami gorącej zupy - wlać do garnka i już nie gotować .  Doprawić zupę majerankiem , pieprzem .Podawać posypaną pokrojoną natką pietruszki ( ja dodałam trochę pokrojonego drobnego szczypiorku bo natka mi się skończyła - a szczypiorek był - nie zmienia smaku - można użyć ).

W zasadzie wiele smakowo się nie różni od tego prostego żurku jaki gotuję w domu . Trochę musiałam eksperymentować - ale wnuki wyprosiły polską zupkę .
Tym którzy są w podobnej sytuacji ( to znaczy siedzą po za krajem  , a mają ochotę na coś swojskiego ) podpowiadam jakich produktów mogą użyć .Podstawowych typu marchew , ziemniaki , cebula podaję po ,, naszemu ,, bo każdy na oko rozpozna na półce . 


Brak komentarzy: