środa, 23 maja 2012

Szparagowa z szybkowara


Zdarzyło Wam się kupić zupełnie nie nadające się do zjedzenia szparagi ? Pewnie tak - każdemu się takie trafiły .I nic nie pomaga oglądanie ich na straganie . Niby świeże . niby jędrne - a potem łykowate , że strach. I takie właśnie kupiłyśmy dziś . Już przy obieraniu wiedziałam że nic z nich nie będzie - nie było sensu normalnie gotować . Ale nie dałam się :)jednak  .Wyciągnęłam szybkowar z kąta szafki i nastawiłam zupę.


Czas : 30 minut
Składniki:
2 pęczki białych szparagów
4 młode średniej wielkości ziemniaki
sól
szczypta cukru
1/2 pęczka  kopru
sok z cytryny ok. 1 łyżki
1/2 szklanki słodkiej śmietanki
2 łyżki mąki
1 łyżka masła
4 szklanki wody

Szparagi  umyć . Obrać za pomocą obieraczki do warzyw i odciąć zdrewniałe końce .Ułożyć w garnku .Zalać wodą . Dodać szczyptę soli i cukru . Zakręcić pokrywę szybkowaru .Postawić na dużym gazie i gotować aż się uszczelni. Zmniejszyć gaz i gotować na małym 15 minut. Zgasić gaz.  Otworzyć szybkowar ( u mnie polega to na zrzuceniu pary przez nacisk na przycisk ). Odcedzić szparagi pozostawiając wywar na zupę.
W czasie gdy szparagi sie gotują obrać ziemniaki . Zalać lekko osoloną wodą w garnku na który można przełożyć pokrywę szybkowarową .Nałożyć pokrywę i gotować ziemniaki przez 5 minut pod ciśnieniem . Spuścić parę z szybkowaru i odcedzić ziemniaki.
Ze szparagów odkroić łebki a resztę pokroić i zmiksować w malakserze . Przetrzeć przez sito do wywaru z gotowania szparagów.Dodać pokrojony koper , śmietankę , masło , mąkę rozrobioną z zimną wodą i zagotować . Doprawić do smaku solą , sokiem z cytryny i szczyptą cukru.

Podawać wkładając do każdej miseczki czy talerza plastry ziemniaków i łebki od szparagów.
* Ja mam garnki AMC z pokrywą szybkowarową - zakładam ją po prostu na garnki do których jest przystosowana i już ( u mnie w komplecie są 2 takie ) . Używając normalnego szybkowaru trzeba po prostu ugotować ziemniaki wcześniej .
** wywar z takiego gotowania szparagów jest bardziej esencjonalny, a więc i zupka lepsza- a łykowate szparagi rozgotowują się i dają się przecierać .
*** oczywiście nie trzeba czekać na łykowate szparagi by zrobić taka zupkę 
***z tych składników wychodzą 4 porcje

Brak komentarzy: