czwartek, 24 maja 2012

Tortilla de patatas wg Buni


Potrawa z tych , które najpierw poznałam dzięki literaturze , a dopiero potem po latach spróbowałam . Pamiętam , że czytając Don Kichota zwróciłam uwagę na coś czym zajadał się Sancho Pansa - placek z ziemniaków zalanych jajkami ( była tam chyba jeszcze cebula i jakieś skwarki chyba ). Nazwa nic mi wtedy (lata 60-te ) nie mówiła . Kuchnię hiszpańską odkryłam dopiero wiele lat później - a wraz z nią tortille .





Czas :45 minut

Składniki:

2 ziemniaki
4 jajka na
1/3 szklanki kopru + inne zioła jakie są pod ręki
1/2 pomidora
1/4 szklanki szczypioru z młodą cebulką
sól
pieprz biały
mini kostka Czosnek ( lub czosnek granulowany )***
3 łyżki oleju z pestek winogron ( w oryginale oliwa )

Ziemniaki obrać i ugotować na pół twardo * . Na patelni rozgrzać olej i na gorący kłaść plastry ziemniaków. Usmażyć na złoto. Zdjąć z patelni. Pomidora pokroić w drobną kosteczkę , koper usiekać, szczypior drobno pokroić  . Jajka wbić do miseczki , lekko posolić i trzepaczką do omletów dobrze wymieszać. Na patelnię wylać połowę masy jajecznej .  Włożyć część ziemniaków. Posolić i posypać pieprzem. 


Chwilę smażyć by się jajka ścięły. Wlać resztę masy jajecznej . Wyłożyć na nią  resztę ziemniaków, koper , szczypior i pomidory .Posolić, posypać pieprzem i czosnkiem ( suszony lub mini kostka  ). Smażyć tortillę na małym gazie, aż jajka się zetną.


Zsunąć tortillę z patelni. Przekroić na kawałki - podawać na ciepło.
* w różnych wersjach tortilli ziemniaki są dodawane - surowe smażone na rumiano, gotowane smażone , gotowane - a z dodatków wszystko co jest- sezonowe warzywa , wędliny ( chorizo ) , zioła .
** to jest porcja na 2 osoby
*** piszę o mini kostce Czosnek lub czosnku granulowanym bo tak mi jest wygodniej doprawiać - świeży czosnek nie zawsze mam w domu a w takiej formie tak 

Brak komentarzy: