niedziela, 17 czerwca 2012

Śniadaniowy ogródeczek


Często robię kanapeczki z ciemnego chleba typu miękki pumpernikiel ( nie mam pojęcia jak sie taki typ pieczywa nazywa ) z serem pleśniowym mocno dojrzałym . W zasadzie nic więcej nie potrzeba  bo ser jest mazisty i wyjątkowo pikantny - wszelkie dodatki są zbędne .Podjadałam więc kanapeczki a na stole stały truskawki. Gapiąc sie w TV złapałam truskawkę pomiędzy kanapkami .To było cos wspaniałego . Truskawka uzupełniła bukiet smaku . Potem to już tylko wyobraźnia działała.

Czas : 10 minut

Składniki:
2 kromki chleba żytniego  z ziarnami  Schulstad z serii  Fitness Style
1 plaster sera z niebieska pleśnią ( grubości i wielkości 1 kromeczki chleba)
1 pełna łyżka masła
3 truskawki
listki natki pietruszki
szczypiorek
listki ziół jadalnych do dekoracji

Chleb rozkruszyć na miazgę . Ser pognieść widelcem na drobne kawałki .Masło rozpuścić na małej patelence .Wymieszać ser z okruchami chleba- skropić masłem. 


Wsypać do ozdobnego szklanego pojemniczka tak by je całkowicie wypełniało . Z truskawek usunąć szypułki a na ich miejsce wsunąć listki natki pietruszki. 


,,Zasadzić " truskawki w ,, glebie". Udekorować ziołami i szczypiorem tworząc ogródeczek.
Je się nabierając łyżeczką ,, glebę* " i podgryzając wyjętą truskawkę.
* Oczywiście można po prostu kromeczki chleba posmarować masłem , obłożyć serem , a na wierzchu położyć plastry truskawek . Będzie prościej ale smakowo identycznie.

Brak komentarzy: