piątek, 6 lipca 2012

,,Pufki ziemniaczane,,


Jak to zwykle bywa niektóre potrawy powstają zupełnie przez przypadek czyli gapiostwo. Tak był też z tymi pieczonymi ziemniaczkami. Chciałam zrobić takie grubsze frytki pieczone we frytownicy ActiFry .Obrałam wcześniej ziemniaki , pokroiłam i zalałam wodą ( potem miałam je osuszyć ) . A potem była pomyłka za pomyłką .I co dziwne ziemniaki wyszły pyszne .





Czas : 1,5 godziny

Składniki:

1 kg ziemniaków
3 łyżeczki soli
2 łyżeczki pieprzu cytrynowego
1/3 szklanki wody

Obrać i umyć ziemniaki ( najlepiej by były duże ) . Pokroić na ćwiartki lub  ósemki  ( takie grubaśne frytki).


Włożyć do garnka - zalać wodą tak by je przykryła .Wsypać sól. Zostawić tak na godzinę.
Mokre wsypać do ActiFry odcedzić i wysypać na ściereczkę ale nie obsuszać dokładnie )


Posypać pieprzem cytrynowym .


Piec przez 30 minut bez skrapiania olejem .
Otworzyć ActiFry - skropić ziemniaki wodą i włączyć jeszcze na 2 minuty .
Z ziemniaków robią się takie śmieszne ,, poduszeczki" tak jak by wierzchnia warstwa odkleiła się od miąższu . W środku są miękkie , a na wierzchu chrupkie.
W zależności od potrzeb i upodobania możemy po upieczeniu posypać ziołami , podać z dipami, ketchupem lub jako dodatek do II Dania , czy same z miską surówki .
Jeśli ktoś chce może po upieczeniu jeszcze posolić.
* Podobnie można  zrobić ziemniaki  w piekarniku - upiec - a potem skropić wodą i zaparować przez 2 minuty przykryte folią aluminiową.





2 komentarze:

Unknown pisze...

proste a jakie pyszne :)

k.m.w. pisze...

wyglądają smakowicie:) lubię takie ziemniaczki