środa, 1 sierpnia 2012

Barszcz czerwony czysty o jabłkowo- winnym smaku


Nie pamiętam gdzie czytałam o użyciu skórek jabłkowych do aromatyzowania czerwonego barszczu . Na pewno chodziło o jakąś kuchnie regionalną . dziś przypomniało mi się o tym przy okazji robienia racuchów , Kiedy zostały mi obierki od jabłek. Wypróbowałam . Pycha. Gorąco polecam .




Czas : 1,5 godziny

Składniki :

1 ćwiartka kurczaka
0,3 kg wołowiny rosołowej
3 marchewki
1 pietruszka
1/8 selera ( wielkości pietruszki )
1/3 pora
1 cebula
1 kg buraków
skórki z 4 dużych jabłek
3 liście laurowe
4 ziela angielskie
1 goździk
maggi ( lub inna przyprawa do zup ) – ja używam Barszczu czerwonego Winiar w proszku do ostatecznego doprawienia zupy
sól
pieprz mielony
1 grzybek suszony

Mięso , obrane warzywa , obrane i pokrojone na kawałki buraki , przyprawy ( oprócz maggi ), 1/3 łyżeczki soli, ½ łyżeczki pieprzu, skórki z jabłek – ułożyć w dużym , szerokim garnku i zalać wodą . Doprowadzić do wrzenia , zmniejszyć gaz i gotować 1,5 godziny ( ma tylko lekko ,, mrugać „ ).Przecedzić wywar .Doprawić do smaku ( jeśli doprawiamy inną przyprawa niż Barszcz czerwony to proponuję dodatkowo dodać odrobinę soku z cytryny który nie tylko lekko zakwasi barszczyk , ale i wydobędzie jego rubinowy kolor .

Mięso wyjęte z zupy obrać od kości. Usunąć skóry, i chrząstki .Zmielić i użyć jako farsz np. do pasztecików które podamy do tego barszczu .
Ja zrobiłam takie :

Brak komentarzy: