środa, 15 sierpnia 2012

Czerwona kapusta kiszona


Kiedyś robiłam , potem nie wiem czemu przestałam .Teraz odszukałam przepis i znów zakisiłam .Bardzo smaczna na surowo jako surówka , lub podduszona .



Czas : 30 minut + 10 dni kiszenie

Składniki :

1 mała główka czerwonej kapusty
1 duża marchewka
1 łyżka soli
3 łyżki cukru
2 łyżki ziaren kminku
1 szklanka przegotowanej wody

Kapustę usiekać w bardzo drobne paseczki . Mocno wygnieść rękami by zmiękła .Marchew obrać i utrzeć na tarce jarzynowej ( grube oczka ) i dodać do kapusty. Posolić , posypać cukrem i kminkiem .Wlać wodę . Dokładnie wymieszać. Przełożyć do kamionki dobrze ugniatając . Przykryć talerzykiem ( takiej wielkości by wypełniał prawie całą powierzchnię kamionki ) . Talerzyk obciążyć ( ja stawiam litrowy słoik wypełniony wodą ).Zostawić w pokojowej temperaturze na 10 dni .

Zużyć na bieżąco na surówki – trzymać ugniecioną w słoiczkach w lodówce , lub
 przełożyć w słoiki ( wychodzi ok. 3 litrowe ). Zakręcić i wekować przez 10 minut . Taką kapustę można potem jeść jako surówkę lub dusić ją .

Gwoli wyjaśnienia – do kiszenia czerwonej kapusty dodaję przegotowanej wody gdyż puszcza ona bardzo mało soku i nie przykrywa on kapusty w trakcie kiszenia . 

Brak komentarzy: