poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Mafalde z potrawką serową


Makaron mafalde to po prostu takie paseczki pokarbowane z obu stron . A sos potrawkowo-serowy to taka domowa krzyżówka różnych smaków .Miałam ochotę na jakiś prosty makaron z sosem . Wykorzystałam to co miałam w domu i przy okazji wyszła ciekawa mieszanka .A by wzbogacić wygląd i ,, chrupkość " potrawy - posypałam pestkami dyni.


Czas : 30 minut

Składniki:

20 dag makaronu Mafalde *
1,5 szklanki rosołu drobiowego
2 żółtka
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki masła
1 łyżka mąki
1/2 szklanki utartego sera Cheddar **
1/3 szklanki zielonych pestek dyni
gałka muszkatołowa utarta do smaku
sól
cukier

Wymieszać żółtka z sosem z cytryny i kilkoma łyżkami letniego rosołu.
Uprażyć na suchej patelni pestki dyni ( lekko je soląc ).


W garnuszku rozpuścić masło i wsypać mąkę . Wymieszać. Rozprowadzać zasmażkę letnim rosołem .
Ugotować makaron w osolonej wodzie ( jak kto lubi ja wole al dente) . Odcedzić i przerzucić ponownie do garnka w którym sie gotował - przykryć .


Sos zagotować. Wyłączyć. Wolno wlać do niego żółtka z sokiem cytrynowym i odrobiną bulionu. W trakcie wlewania mieszać by żółtko się nie ścięło. Wsypać do sosu połowę utartego sera  i mieszając doprowadzić do tego by się roztopił . Doprawić do smaku solą , cukrem i szczypta gałki muszkatołowej .


Wlać sos do makaronu i wymieszać .Zostawić przykryty na 5 minut by makaron wciągnął w siebie część sosu.


Na talerzach posypywać resztą sera i pestkami  .
Ja podaję jeszcze osobno ziołowy pieprz bo lubię posypać odrobiną , ale to już wg uznania.

* Oczywiście każdy inny ,,krótki- gruby " makaron też może być
** Można użyć każdego ostrego  żółtego sera byle się łatwo topił 

Brak komentarzy: