piątek, 21 września 2012

Pstrąg z kurkami


Nie skorzystać w sezonie z możliwości zrobienia pstrąga z kurkami to by była zbrodnia ( po sezonie tez można robić - przecież po to mrożę całe kurki w maśle a masło kurkowe).
Proste danie - a smak nie do opisania .Warto się skusić i porozpieszczać się  z racji ,,piątkowych przyzwyczajeń".
Już tłumaczę o co chodzi z tymi ,,piątkowymi przyzwyczajeniami". Po prostu kiedyś u mnie w rodzinie pewnie z powodów przekonań religijnych  Prababci i Babci  - Dziadek miał swoje zdanie ale to nie On gotował :) . W każdym razie w piątki na obiad zawsze była ryba ( pomijając to , że ryba była na stole bardzo często - do przejedzenia bo Dziadek i Tata namiętnie wędkowali ).W każdym razie tak mi to weszło w krew , że nawet by mi do głowy nie przyszło by nie zrobić w piątek ryby .A , że rybki zdrowe są i smaczne to nie mam zamiaru przyzwyczajenia zmieniać .


Czas : 1 godzina

Składniki:

2 porcje filetu z pstrąga
pół cytryny
1 krążek masła kurkowego *
garść świeżych kurek lub 1/2 szklanki kurek smażonych na maśle mrożonych **
olej z pestek winogron
sól
pieprz mielony
mąka do oprószenia
koper do posypania

Filet z pstrąga umyć i osuszyć. Ułożyć w pojemniku i zalać 1/4 szklanki oleju zmieszanego z sokiem z połowy cytryny . Posypać szczyptą mielonego pieprzu. Zostawić na pół godziny.



Jeśli używamy świeżych kurek to oczyścić je i przekroić większe. Rozgrzać 2 łyżki masła i wrzucić na nie kurki. Smażyć aż odparuje sos który się wydzieli w pierwszej fazie smażenia . Dorzucić krążek masła kurkowego i posypać pokrojonym koprem. Osolić  i posypać mielonym pieprzem do smaku.



Pstrąga wyjąć i osuszyć papierowymi ręcznikami kuchennymi. Osolić . 


Oprószyć mąką. 


Smażyć na rumiano z obu stron .


Podawać obkładając smażonymi kurkami i polewając masłem kurkowym . Proponuję podać do tego ziemniaki puree .
* masło kurkowe robię z podsmażonych na maśle kurek , zmielonych , ostudzonych i utartych z zimnym masłem , a potem zamrożonych .Aromatyzuje one potrawy i można z niego zrobić tłuszcz do polania potrawy lub sos
** jeśli używamy mrożonych kurek duszonych w maśle to podgrzewamy tylko porcje takich kurek razem z masłem kurkowym , lekko je soląc i posypując pieprzem i pokrojonym koprem do smaku

Brak komentarzy: