czwartek, 25 października 2012

Pieczarkowa spod kapelusza


Najnormalniej w świecie nie wytrzymałam. Dostałam od dobrej duszy ( padam na ,, pyszczek " z wdzięczności) suszonych grzybków . Wczoraj się nimi ,, narkotyzowałam układając w słoju a dziś słój  otworzyłam bo mnie korciło . Postanowiłam zrobić zupkę pieczarkową ale taką uszlachetnioną kilkoma kapeluszami suszonych podgrzybków i masłem kurkowym ( z zapasu ). Jak wymyśliłam tak zrobiłam .




Czas: 1 godzina

Składniki:

10 średnich pieczarek
4 suszone kapelusze podgrzybków
4 ziemniaki
1 marchewka
2 cebule
2 łyżki oleju ( z pestek winogron lub słonecznikowego)
3 szklanki wywaru warzywnego **
1/2 szklanki słodkiej śmietanki
1/2 szklanki pokrojonego koperku
pieprz mielony
maggi w płynie

Pieczarki oczyścić i pokroić w drobną kostkę ( 2 większe pieczarki pokroić w cienkie plasterki). Cebule obrać i drobno pokroić .Na patelni rozgrzać olej i usmażyć na złoto cebulkę. 


Dorzucić pieczarki i masło kurkowe. Smażyć aż się zrobią złote. 


Odłożyć plasterki pieczarek (  do dekoracji ). Resztę przełożyć do garnka. Dołożyć obrane , umyte i pokrojone ziemniaki i marchewkę ( ziemniaki w plasterki,


 marchew w ozdobnie wycięte plasterki )


Dorzucić suszone kapelusze podgrzybków.


 Zalać wywarem z warzyw i gotować na małym gazie 45 minut. 


Dolać śmietanki. Wsypać koper. Doprawić do smaku pieprzem i maggi.
Podawać dekorując zupę  na każdym talerzu 1 kapeluszem ugotowanego suszonego podgrzybka, kilka plasterkami usmażonej pieczarki , szczypta koperku i kilkoma krążkami ugotowanej marchewki.



* drobno krojone świeże kurki smażone na maśle , ostudzone i zmiksowane z masłem ( lekko posolone) - uformowane w wałek i zmrożone , a potem pokrojone w plastry
** duża włoszczyzna bez kapusty + cebula wygotowane ze szczyptą soli w pół litrze wody na małym gazie - wywar potem przecedzony i zamrożony na zapas.




1 komentarz:

Dota Szymborska pisze...

super przepis i ślicznie wycięta marchewka:))