sobota, 6 października 2012

Rosół wieprzowy na żeberkach z ziemniakami


Już kiedyś pisałam , że nie przepadam za wywarami na wieprzowinie ( a w zasadzie na kościach wieprzowych - nie mam pojęcia co mi w zapachu gotującej się wieprzowiny przeszkadza). Wyjątkiem jest rosół na żeberkach .Taki mocny , esencjonalny . No i najlepiej z ziemniakami. Do tego dla tych co lubią żeberko do ogryzienia. Wypróbowałam też ostatnio doprawianie takiego rosołu w ostatnim momencie majerankiem- polecam.




Czas : 2 godziny

Składniki :
1 kg wieprzowych żeberek ( chude , tzw. paski )
3 duże ziemniaki
3 marchewki
1 pietruszka
1/4 selera
1 cebula
1/2 pora
2 ziela angielskie
4 ziarna czarnego pieprzu
pieprz kolorowy grubo mielony
majeranek
4 łyżki pokrojonego szczypiorku
1 liść laurowy
przyprawa do zup ( co kto lubi - vegeta , jarzynka ) - ja używam  kostkę bulionową warzywną )
7 szklanek wody

Pokrojone na porcje żeberka  ułożyć w garnku razem z umytą , obraną włoszczyzną  i  zielem , liściem laurowym ,pieprzem ziarnistym ,  kostką bulionu warzywnego- lub szczyptą przyprawy  . Zalać wodą . 


Doprowadzić do wrzenia . Gotować na małym gazie prawie 2 godziny (przy lekko uchylonej pokrywce ). Ma pozostać ok. 3,5 szklanki rosołu. Wyjąć mięso 


i warzywa . 


Rosół  przecedzić . Doprawić do smaku .
Obrane ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i pokroić w plastry.


Kawałek marchewki pokroić w talarki.
Podawać podając w talerzu kawałek żeberka , plastry ziemniaków , kilka plasterków marchewki dla dekoracji . Posypać szczypiorem i grubo mielonym pieprzem oraz majerankiem.
* warzywa z zupy( marchew , seler i pietruszkę ) można wykorzystać wg pomysłów zawartych w poście Warzywa z wywaru na zupę , rosołu lub zupy
** gotując tą zupę robiłam jednocześnie Białą kapustęz pomidorami i żeberkami na ostro - miałam więc 2 obiady za 1 gotowaniem.
*** u mnie w domu lubią jak podać osobno musztardę i świeże pieczywo. Po zjedzeniu zupy co niektórzy obgryzają żeberka i zjadają je z musztardą i chlebem - ja osobiście tego nie lubię więc moje mięsko zawsze się komuś dostaje :)

Brak komentarzy: