piątek, 21 grudnia 2012

Mandarynkowy łosoś


Delikatny łosoś w marynacie cytrynowo-mandarynkowej może być doskonałą alternatywą na Wigilię , bo przecież nie wszyscy lubią karpia .



Czas : 30 minut + macerowanie łososia

Składniki :

2  porcje z filetu łososia
1/4 cytryny
3 mandarynki
1 łyżka masła
olej z pestek winogron
sól
pieprz czarny grubo mielony
mąka do oprószenia ryby

Porcje filetów z łososia  umyć.  osuszyć  ułożyć w pojemniczku.



Przygotować marynatę z 4 łyżek oleju , soku z cytryny i mandarynek  ( 2,5 szt. )  

- zalać rybę  i odstawić na 30 minut .


Wyjąć . Osuszyć dobrze papierowymi ręcznikami kuchennymi .


Posolić i posypać pieprzem mielonym.


Oprószyć rybę mąką .


Rozgrzać na patelni olej do smażenia   i usmażyć rybę na rumiano z obu stron - pod koniec smażenia dodając masło  .


Podawać z ćwiartką  mandarynki z której wyciskamy na rybę sok już na talerzu .

3 komentarze:

Dzikowiec pisze...

Świetna propozycja na wigilijny stół. Muszę zrobić! :) Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt!

Bee pisze...

Mmmm..,moja ulubiona ryba :) ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam, brzmi ciekawie

à la Gosia pisze...

ja jestem zwolennikiem łososia, również na wigilijnym stole, ten przepis jest świetny!! Prosty i niebanalny jednocześnie!!! Może przekona kogoś, że łosoś jest idealną rybą na kolację wigilijną, bo mnie przekonywać nie trzeba :D