piątek, 22 marca 2013

Kapusta kiszona z buraczkami-surówka


Moja kuzynka robi taka surówkę ale z majonezem ( czasem dodaje jeszcze utartego ogórka kiszonego). Mnie zachciało się dziś do ryby (Tilapia w marynacie z sosu chili )- kapusty kiszonej ale takiej by się komponowała i smakiem i wyglądem. Przypomniałam sobie o surówce kuzynki ( Iwonki) i trochę ja zmodyfikowałam.


Czas: 10 minut

Składniki:

20 dag kiszonej kapusty
1/3 dużego soczystego buraka czerwonego
3 łyżki oleju z pestek winogron
sól do smaku
cukier do smaku
pieprz mielony
szczypiorek do dekoracji

Kapustę posiekać na drobniejsze kawałki niż to jest normalnie w kiszonej kapuście.


Jeśli kapusta jest za kwaśna -lekko ją opłukać i odcisnąć.
Burak obrać i umyć. Utrzeć na małych oczkach tarki jarzynowej na kapustę.


Doprawić szczyptą cukru i soli . Dolać olej .Posypać mielonym pieprzem.


Wszystko dokładnie wymieszać i odstawić by smaki się przegryzły.


Przed podaniem posypać usiekanym szczypiorem.

Brak komentarzy: